پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:31:56 - یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معلمان نمونه استان کرمان تجلیل شدند
آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمان در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این آیین با گرامیداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: شهید مطهری که روز معلم در سالگرد شهادت ایشان نامگذاری شده است، ویژگی‌های بارز شخصیتی زیادی دارد که می‌تواند برای همه ما الگو باشد.

وی با بیان اینکه تمام زندگی شهید مطهری با تعلیم و تربیت عجین شده است، افزود: شهید مطهری به فرموده امام خمینی (ره) در قدرت بیان و ایمان بی‌نظیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اهمیت استاد و معلم خوب در تربیت افراد، گفت: شهید مطهری استادهای قوی و خوبی داشته که یکی از عوامل موفقیت این شهید والامقام وجود همین اساتید است.

وی با اشاره به ویژگی‌های معلم خوب، بیان کرد: معلم خوب، معلمی است که هم به لحاظ اخلاقی و رفتاری در دانش آموزان اثرگذار باشد و هم در تدریس آن گونه عمل کند که تمام حواس دانش‌آموز را متوجه خود کند که در یادگیری بسیار اهمیت دارد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آیین با تکریم مقام معلم از دشواری کار معلمی و اثرگذاری معلم در ذهن دانش‌آموزان، اظهار داشت: فضای مدرسه و ارتباط عاطفی که دانش‌آموزان با دبیران و مربیان خود برقرار می‌کنند، تا سال‌ها در ذهن دانش آموزان باقی می‌ماند و فراموش نمی‌شود.

وی بهترین تلاش و قدردانی دانش آموزان از معلمان را تحصیل خوب و کسب موفقیت دانست و گفت: معلمان یکی از اثرگذارترین اقشار جامعه هستند و نقش معلم در توفیقات هر جامعه بی بدیل است.

استاندار کرمان با بیان خاطراتی از کلاس درس و مدرسه گفت: بهترین خاطرات من از دوران مدرسه است و بزرگ‌ترین افتخار من این است که معلم بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه معلم با انسان سر و کار دارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت انسان‌ها و توسعه انسانی هر جامعه مهمترین کاری است که این وظیفه بزرگ به عهده معلمان جامعه است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۶ هزار مدرسه در حال فعالیت است، اظهار داشت: بیش از ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر همکار فرهنگی در استان داریم و بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در دیدار معلمان و جامعه فرهنگی کشور با مقام معظم رهبری در روز معلم،۳۰ نفر از معلمان کرمانی هم حضور داشتند، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر اجرای ۱۰۰ درصدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تهیه و تدوین نقشه اجرایی تاکید کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفرهای استانی رئیس جمهور به پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است، گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس استان ۳۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان و مدیرکل آموزش و پرورش استان و همچنین شش نسل معلم حاضر در این جلسه به روی صحنه آمده و به بیان خاطرات خود در دوران تحصیل و معلمی خود پرداختند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi