پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:13:23 - یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با بورسیه‌ها باید اجرایی شود/ وزارت علوم تبعیت کند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ در مورد موضوع بورسیه‌ها گفت: این مصوبه باید عملیاتی و اجرایی شود و انتظار داریم حتما وزارت علوم تبعیت کند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر ؛  محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  گفت: اخیرا رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مورد موضوع بورسیه‌ها مصوبه‌ای را به وزارت علوم ابلاغ کرده است و بر اساس آنچه در قوانین موجود کشور وجود دارد این مصوبه باید عملیاتی و اجرایی شود و انتظار داریم که حتما وزارت علوم تبعیت کند.

زاهدی با اشاره به اظهارت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون بورسیه‌ها، تأکید کرد: خوشبختانه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در زمانی که نجفی سرپرستی وزارت علوم را بر عهده داشت و هم امروز که فرهادی این مسئولیت را بر عهده دارد عضو کمیته‌ای بوده که وزارت علوم برای بورسیه‌ها مشخص کرده بود و از نزدیک شاهد موضوع و مسلط به اوضاع بوده‌‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ هم اشاره شده که چنانچه افرادی که عامدا و عالما اطلاعات غلط دارند یا مشکلاتی دارند حتما با آنها برخورد شود البته این افراد چه تعدادی هستند مشخص نیست و بعید می‌دانم به صد نفر هم برسند وزارت علوم راحت می‌تواند اسامی آنها را اعلام کنند.

زاهدی تصریح کرد: در مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ که به وزارت علوم ابلاغ شده خیلی صریح و شفاف در رابطه با موضوع بورسیه‌ها صحبت شده است، مثلا در رابطه کسانی که سنوات داشتند یا کسانی که وزارت علوم ادعا می‌کند دو شغله بوه‌اند خیلی صریح اظهار نظر شده است.

وی گفت: مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ خط و خطوط کلی را دارد و وارد جزئیات نشده است و انتظار بنده به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این است که وزارت علوم از این مصوبه تبعیت کند و ان‌شاءالله از دانشجویان بورسیه‌‌ای که مشکلی نداشتند رفع نگرانی شود.

انتهای پیام/

 

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi