پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:38:26 - یکشنبه 16 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مصرف ۱۳ و ۱۸ درصدی الکل در بین پسران و دختران دانشجو
در سفر معاونین ستاد مبارزه با موادمخدر به منظور پیگیری مسائل مربوط به اعتیاد در استان کرمان جلسه‌ای با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی امور مجلس و مدیرکل دفتر بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد و کلیه اعضاء شورای هماهنگی برگزار و مقرر شد مباحث اعتیاد در راس فعالیتهای استان کرمان قرار گیرد.

در این جلسه سردار چناریان , دبیر شورای هماهنگی ضمن ارائه گزارش عملکرد شورای هماهنگی به حاضرین مشکلات و موانع مربوط در استان کرمان در خصوص با موانع اعتیاد بازگو کرد .

دین پرست , معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد خواستار شفاف سازی موضوعات مربوطه وارائه  آمار واقعی در رابطه با زنان معتاد و تن فروش و بی خانمان در استان کرمان شد .

وی گفت:‌ با توجه به تاکید وزیر کشور بر اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر باید از تمامی ظرفیتهای استان اعم از خبرگان، دانشمندان، اندیشمندان، اساتید، روحانیون و ائمه جمعه استفاده شود.

حسینی، معاون امور اداری و مالی و امور مجلس ستاد در این جلسه به حضار گفت: هدف از این جلسه گرفتن اطلاعات استان و جمع آوری انتقادات و پیشنهادات از دبیرخانه به صورت شفاف است.

در ادامه حسینی اظهار کرد: ۶۰ درصد زندانیان مربوط به موادمخدر هستند و مابقی مربوط به جرایم مرتبط با حوزه موادمخدر می‌باشد و اگر با برنامه ریزی دقیق و هدفمند پیش برویم قطعاً‌ خیلی از مشکلات استان قابل کنترل و مدیریت می باشد.

دکتر حقدوست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با پیشنهادات کاربردی پس از معرفی مجله بین المللی با موضوع اعتیاد افزود: در عرصه مبارزه با موادمخدر زحماتی که کشیده شده را تاکنون به معرض نمایش قرار نداده‌ایم لذا این مجله می‌تواند بلندگوی علمی ستاد در این زمینه باشد و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات انجام شده در استان کرمان وضعیت موادمخدر در دانشگاه‌ها مطلوب نبوده و مصرف الکل در پسران دانشجو ۱۳ درصد و در دختران دانشجو ۱۸ درصد و در دختران غیردانشجو ۲ درصد می باشد.

ایشان همچنین مصرف موادمخدر در دانشجویان پسر را ۱۰ درصد و در دختران دانشجو ۱٫۵ درصد و در پسران غیردانشجو ۷٫۸ درصد در استان کرمان اعلام کرد.

دکتر حقدوست خواستار ایجاد هماهنگی و همچنین شعار “عاری از مصرف” بین دانشگاه‌های استان و کشور در جهت کاهش آسیب و سوءمصرف و در این زمینه شد و گفت: می‌توان این شعار را از دانشگاه‌های کرمان بعنوان الگو کشوری شروع کرد.

همچنین روحی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در ادامه گفت: در بحث DIC زنان سه بحث باید مورد بررسی قرار گیرد اسکان خانمها، بحث توانمند سازی بانوان، بحث جداسازی کودکان آنها که تابحال تحقق پیدا نکرده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi