پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:45:41 - پنجشنبه 1 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:
مشکلات استان را به میز دانشگاه رسانده‌ایم
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: حل مشکلات صنعت و جامعه از وظایف دانشگاه است ما تا اندازه‌ای توانستیم مسائل منطقه و استان را به میز دانشگاه برسانیم.

به گزارش دانشجو آزاد: صبح امروز مراسم روز ملی بسیج اساتید همزمان با حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی سراسر کشور در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور ۵۰۰ استاد بسیجی از دانشگاه‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه چمران استادی در تراز انقلاب و در تراز علمی دنیا بود گفت: ما دنبال علم نافع هستیم، یعنی منافع آن به جامعه منتقل شود؛ جامعه ما تشنه دستاوردهای علمی است.

وی افزود: مخاطب بیشترین فرمایشات رهبر انقلاب ما دانشگاهیان هستیم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه دانشگاهها سه رسالت کلیدی دارند توضیح داد: دانشگاه باید مرجعیت علمی داشته باشد که در این زمینه ۱۶ نفر از اساتید دانشگاه شهید باهنر جز یک درصد و دو درصد برتر دانشمندان جهان هستند یعنی ارجاعات علمی به کارهای این اساتید بوده است.

اکبری فرد ادامه داد: رسالت بعدی کادرسازی است یعنی کادری تربیت کنیم که دستی به میدان عمل داشته باشد؛ فارغ التحصیلی که در صنعت و معدن کارآمد باشد و قطعا استاد پشت میز نشین هم‌ نمی‌تواند دانشجویی با این شرایط تربیت کند.

وی افزود: حل مشکلات صنعت و جامعه هم از وظایف دانشگاه است ما تا اندازه‌ای توانستیم مسائل منطقه و استان را به میز دانشگاه برسانیم.

دانشگاه ما باید ایمان و امید داشته باشد؛ که ایمان بالی است که ریشه در عاشورا و شهادت دارد و دشمن هر کار کند نمی‌تواند به این بال خدشه وارد کند و   امید ریشه در مهدویت دارد؛ امروز دشمن در راستای ناامیدسازی سعی دارد ضعف‌ها را بزرگ‌نمایی کند.

اکبری فرد خاطر نشان کرد: اساتید انقلابی باید همواره در صحنه باشند و امید وآینده را به خوبی ترسیم کنند.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi