پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:35:10 - شنبه 16 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون آموزشی وزیر علوم:
مسیر حکمرانی دانشگاه‌ها به سمت تمدن‌سازی و در تراز انقلاب اسلامی باشد
معاون آموزشی وزیر علوم در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناروی پیشرفته کرمان، حکمرانی را مهم‌ترین موضوع در طرح تحول دولت دانست و گفت: مسیر حکمرانی دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شود که به دانشگاه تمدن ساز و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی ارتقاء یابند.

به گزارش دانشجو آزاد: دکترقاسم عموعابدینی در نشست با اعضای هیئت رئیسه و روسای دانشکده و پژوهشکده‌های دانشگاه هایتک کرمان با تاکید بر تولید علم نافع، ظرفیت‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی در بخش آزمایشگاه‌های مجهز و توانمندی علمی آن را مهم خواند و افزود: این دانشگاه، مجموعه بسیار ارزشمندی است. زحمات زیادی برای فعالیت این مجموعه در حوزه تحصیلات تکمیلی برای جمهوری اسلامی در این منطقه از کشور کشیده شده است.

وی با بیان اینکه باید در برنامه تحول دانشگاه، تصمیمات جدیدی اخذ شود تا از این ظرفیت ایجاد شده در جهت گام دوم انقلاب بهره برد، تصریح کرد: از دانشگاه‌هایی که بتوانند در تراز انقلاب اسلامی و در سطح جهانی حرکت های علمی گسترده تری داشته باشند حمایت می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بحث هایی مختلفی با هیئت رئیسه و بعضی از اساتید و روسای دانشکده ها داشتیم. توضیحاتی داشتند و تصمیم گرفتیم با توجه به ظرفیتی که در استان کرمان فراهم شده، برای اجرای ماموریت‌های خاصی که در توسعه علم و فناوری و حوزه‌های آموزش تحصیلات تکمیلی وجود دارد بر اساس تجربه های داخلی و مدل‌های موفق جهانی برنامه ریزی کنیم.

دکتر عموعابدینی بیان کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان، دارای ظرفیتی است که بتواند نقش توسعه فناوری های پایه و علوم پایه را در جمهوری اسلامی عهده دار شود و بسیاری از محققان و نخبگان ما بتوانند در آن کارهای تحقیقاتی در مرز دانش انجام دهند و نیازهای آینده کشور عزیزمان را فراهم کنند.

وی افزود: ماموریت های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان طبق آمایش آموزش عالی کشور در سطح منطقه، ملی و بین المللی تعیین و ابلاغ خواهد شد و مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، همچنین در این نشست، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و عضو کمیسیون آموزش به بازدید معاون آموزشی وزیر علوم از دانشگاه‌های  رفسنجان، کرمان و زرند تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: دکتر عموعابدینی دیدگاه های بسیار خوبی بویژه در بحث تحول در حوزه علم و فناوری در قالب وزارت علوم ارائه کردند و تصمیم گرفته شد به دانشگاه تحصیلات تکمیلی نگاه بین المللی داشته باشند.

دکتر محمدمهدی زاهدی، آینده نگری و آینده نگاری در این دانشگاه را مهم خواند و افزود: اعضای هیئت علمی و مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی باید در قالب دانشگاه حکمت بنیان ضمن الهام از تجربه های بین المللی با نگاه بومی ایرانی اسلامی و منطبق بر بیانیه گام دوم تلاش و هرچه سریعتر سند تحولی دانشگاه را با همین نگاه آماده کنند.

وی با تاکید بر پیگیری و حمایت از برنامه ها و پیشنهادات دانشگاه گفت: اگر به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یا افزودن مواردی در برنامه هفتم توسعه نیاز باشد از آن حمایت می کنیم.

 زاهدی اظهار امیدواری کرد با این نگاه استان کرمان نه تنها در کشور بلکه در بین کشورهای اسلامی و منطقه برای حکمت بنیانی دانشگاه‌ها محوریتی به عهده گیرد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این جلسه دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با تشکر از حضور معاون آموزشی وزیر علوم، در گزارشی به فعالیت پارک علم و فناوری، پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی در این دانشگاه اشاره کرد و اعضای هیئت علمی توانمند و جوان و دانشجویان باانگیزه را از ظرفیت های مهم دانشگاه برشمرد که رتبه ۱۹ در بین دانشگاه های کشور و رتبه ششم در بین دانشگاه های صنعتی کشور را به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi