پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:52:07 - چهارشنبه 24 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مزایده ۱۶۷۹ خودروی توقیفی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ‌تومان در کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برگزاری سومین مزایده خودروهای توقیفی در کرمان، گفت: مزایده خودروهای توقیفی باید به شکل فصلی برگزار شود.

 به گزارش دانشجو آزاد:  نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان صبح امروز با حضور حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار و آخرین وضعیت پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بررسی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه تعیین تکلیف خودروهای پرونده‌های مبارزه با مواد مخدر یک دغدغه همیشگی است و الان هم وجود دارد، اظهار داشت: این مشکل باید با هماهنگی بین دستگاهی پیشگیری و از دپوی خودروها در پارکینگ‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی خودرو در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مرحله اول ناشی از عدم هماهنگی بین دستگاهی است، گفت: در استان کرمان و کشور اقدام جهادی خیلی خوبی در این حوزه انجام و تعیین تکلیف این خودروها الگویی برای سایر استان‌ها در سطح کشور شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از بازدید دی‌ماه سال گذشته رئیس قوه قضائیه از پارکینگ این خودروها در کرمان و مشاهده توقیف چیزی در حدود دو هزار خودرو در این پارکینگ، دستورات خوبی صادر شد، افزود: با دستور مقام عالی قوه قضائیه و هماهنگی خوبی که در استان انجام شد و البته ظرفیت‌هایی که پای کار آمد دو مزایده بزرگ خودرو در استان کرمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این دو مزایده بسیار موثر بود و در مزایده اول ۶۱۹ خودرو معادل ۶۱ درصد خودروها و در مزایده دوم تعداد هزار و ۶۳ خودرو به فروش رفت که کار بزرگی بود، ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ خودروی موجود در این پارکینگ هزار و ۶۸۲ خودرو به فروش رفت و تعیین تکلیف شدند.

حمیدی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش خودروهای توقیفی در کرمان به بیت‌المال برگشت داده شد و در حال حاضر در خودروهایی که در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است، تقریباً به روز هستیم گفت: مزایده سوم نیز باید برگزار شود تا تعداد خودروهایی که هنوز در پارکینگ موجود است نیز تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه مزایده این خودروها حتماً به شکل فصلی برگزار شود و اصلا اجازه ندهیم که این خودروها در پارکینگ دپو شوند، افزود: در سفر دوم و استانی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان هم ایشان از عملکرد استان ابراز رضایتمندی کردند و تاکید بر تداوم این اقدام داشتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه پارکینگ‌های توقیف خودروها در سطح شهر کرمان و سایر شهرستان‌های استان باید ساماندهی شده و فرآیند کار تکمیل شود، تاکید کرد: دادستان‌ها حتماً از این پارکینگ‌ها بازدید داشته باشند و گزارش کاملی از وضعیت آن ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی پارکینگ وجود دارد که در اختیار بنیاد تعاون ناجا هستند که وضعیت خودروهای موجود در این پارکینگ‌ها نیز باید تعیین تکلیف شود و دادستان‌ها این موضوع را پیگیری کنند، ادامه داد: خودروهای تعیین تکلیف شده در شهرستان‌ها باید به پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان واقع در شهر کرمان منتقل و حتماً تعیین تکلیف شوند.

حمیدی با اشاره به اینکه ابلاغ حکم قطعی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جزو وظایف محاکم دادگستری است که باید انجام شود تا ارتباط با شورا برقرار باشد، گفت: غیر از خودرو، املاکی هم وجود دارد که از قاچاقچیان ضبط شده است و این املاک هم باید ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اطلاعات دقیقی از این املاک ارائه کند تا این املاک توقیفی نیز تعیین تکلیف شوند و از تصرف افراد سودجو در این حوزه جلوگیری شود، افزود: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان بسیار اهمیت دارد چرا که اگر توان اقتصادی در آنها وجود داشته باشد، مبارزه ما بیهوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دانه درشت‌ها در قاچاق مواد مخدر باید شناسایی شده و برخورد قاطع با آنها انجام شود تا به طور اساسی از قاچاق مواد مخدر به کشور جلوگیری شود، بیان کرد: ضعف قانون و مقررات را در قانون مبارزه با مواد مخدر داریم که باید بازنگری شده و اصلاح قانون پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در قوانین موجود ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید از آنها استفاده شود و دستورات قضایی برای شناسایی اموال قاچاقچیان باید در مرحله اول انجام شود، گفت: دادستان‌ها پیگیری و مطالبه بررسی اموال قاچاقچیان را با جدیت انجام بدهند که این مسئله بسیار اهمیت دارد.

در این جلسه کوروش احمدیوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: در مزایده اخیر خودروهای توقیفی در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هزار و ۳۶۷ خودرو سبک، سنگین و موتورسیکلت به مزایده گذاشته شد و حدود ۷ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد هزار و ۶۳ دستگاه خودرو به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال دو مزایده خودرو برگزار شده است که در مزایده اول هزار و ۱۰ خودرو به مزایده گذاشته شد که ۶۱۰ خودرو به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد تومان به فروش رسید، گفت: دادگستری استان کرمان همکاری بسیار خوبی با ما داشت که جای تقدیر دارد و اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها باعث افزایش بازدید مردم شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بنیان‌های مالی قاچاقچیان قطع شود، افزود: این اقدامات در راستای مبارزه همه جانبه با قاچاق مواد مخدر در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد، ادامه داد: لایحه این قانون آماده شده و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است که امیدوار هستیم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

احمدیوسفی با بیان اینکه به‌دنبال هوشمندسازی پارکینگ‌های خودرو در کرمان هستیم، داد: با هوشمندسازی این پارکینگ‌ها اطلاعات دقیق و شفافی از خودروها وجود داشته و بلافاصله در سامانه اموال ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار ‌می‌گیرد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi