پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:46:34 - سه شنبه 14 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی و بیولوژی در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود
رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی حوزه های پزشکی و بیولوژی در این دانشکده در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش“دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا، دکتر مجید پولادیان، هدفمندسازی پایان نامه ها و رساله های دانشجویان در جهت رفع نیازها و معضلات حوزه پزشکی و بیولوژی را مهم ترین هدف راه اندازی این مرکز تحقیقاتی عنوان کرد.
وی به تشکیل دو تیم رباتیک (ACMG) در حوزه مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: علم رباتیک می تواند کمک شایانی به بهینه سازی تجهیزات پزشکی کند و بر همین اساس و با توجه به ظرفیت های علمی موجود دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات درصدد تشکیل تیمهای رباتیک مرتبط با علم پزشکی برآمده ایم.
پولادیان همچنین از راه اندازی رشته ها و گرایش های جدیدی نظیر بایو مکاترونیک و بایو سیویل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی پزشکی علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: برای اولین بار در ایران رشته های بایو مکاترونیک و بایو سیویل ( مهندسی عمران در حیطه پزشکی و بیولوژی و سازه های بیمارستانی و کلینیکی) در این دانشکده راه اندازی می شوند و علاوه بر این به زودی شاهد ایجاد رشته های مهندسی بافت، رباتیک پزشکی و انفورماتیک پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهیم بود.
رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به لزوم راه اندازی شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طرحهای بسیاری در این دانشکده از سوی دانشجویان و استادان ارائه شده اند که قابلیت تبدیل به شرکتهای دانش بنیان را دارند و البته اولویت با طرح های زودبازده، کاربردی و سودمند است.
وی با اعلام اینکه دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون مسابقات تخصصی مهندسی در پزشکی و بیولوژی قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسابقات برای اولین بار و به همت دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم تحقیقات در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi