پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:37:45 - شنبه 5 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مرکز آموزش عالی فرش راور تعطیل شد
مرکز آموزش عالی فرش راور که در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی فرش آغاز کرده بود، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تعطیل شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” مرکز آموزش عالی فرش راور که در سال تحصیلی ۹۰  ۹۱ فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی فرش آغاز کرده بود، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تعطیل شد.

 

این دانشکده در دولت دهم و با تلاش‌های فراوان مسئولان برای احیا و نوزایی هنر فرش و آموزش مهارت لازم در مراحل مختلف تولید فرش شامل طراحی، رنگ‌آمیزی، شناخت مواد اولیه و ابزار و وسایل و انواع بافت فرش راهاندازی شده بود که پس از تعطیلی آن دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه سرگردان شدهاند.

 مرکز آموزش عالی فرش راور نقش بسیار زیادی در هدایت و پرورش استعدادهای جوانان در زمینه فرش‌بافی و نقش تعلیمی و تربیتی در این شهرستان را ایفا می‌کرده و دوره‌های آموزشی فرش‌بافی می‌توانست تحولات عجیبی در منطقه ایجاد کند.

 

فرش راور نیز به عنوان یکی از مهمترین آثار صنایع دستی برتر که به دست زنان و مردان و کودکان این خطّه تداوم پیدا کرده است ، نه تنها باعث زنده ماندن این هنر در راور شده است؛ بلکه به نظر کارشناسان این حرفه باعث حفظ اعتبار فرش استان کرمان نیز شده است.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi