پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:59:45 - پنجشنبه 15 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مرحله نهایی المپیاد علمی- دانشجویی کشور با حضور ۷۷۹ دانشجو آغاز شد
رقابت ۷۷۹ نفر درمرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور امروز (پنجشنبه) در دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد.

به گزارش” دانشجو آزاد ” به نقل از ایرنا، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور از اولین روز برگزاری بیستمین المپیاد دانشجویی در دانشگاه تربیت مدرس بازدید کرد.
تعداد ۲۴۸ نفر از شرکت کنندگان در این المپیاد از طریق المپیاد متمرکز که هم زمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شد و مابقی نیز از قطب های هشت گانه دانشگاه های کشور شرکت کرده اند.
در این آزمون که به مدت دو روز ادامه دارد، دانشجویان ممتاز ۶۳ دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد، پنج واحد دانشگاه پیام نور شرکت دارند و این آزمون به زیان انگلیسی برگزار می شود.
شرکت کنندگان در ۱۷ کد رشته شامل رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی به مرحله نهایی این المپیاد راه یافته اند.
در المپیاد کشوری شیمی، ریاضی و آمار ۱۰۹ نفر انتخاب شده اند که ۳۹ نفر آن ها در رشته شیمی، ۳۵ نفر در رشته ریاضی و ۳۵ نفر در رشته آمار هستند. پنج نفر از این تعداد پس از رقابت های مرحله نهایی در هر یک از این سه رشته انتخاب می شوند تا در المپیاد بین المللی با حضور دانشجویان خارجی که از ۲۴ تا ۲۹ مرداد ۹۴ ( ۱۵ تا ۲۰ اوت ۲۰۱۵) در شهر همدان برگزار می شود، به رقابت بپردازند.
نتایج نهایی این المپیاد اواسط شهریور ماه و از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi