پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:49:14 - سه شنبه 8 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد
همزمان با هفته‌ دفاع مقدس مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد، به مناسبت هفته دفاع مقدس شب گذشته مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از دانشجویان، اساتید و ریاست دانشگاه باهنر در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد سلطانی مرادی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم گفت: دشمن در سال‏‌های جنگ تحمیلی از داخل و خارج با ملت بزرگ ایران جنگید و از هر سلاحی برای غلبه بر این مردم استفاده کرد.

وی ادامه داد: ترور مسئولان ارشد نظام، ایجاد رعب و تشویش در داخل کشور توسط منافقین کور دل، محاصره اقتصادی و  غیره همه از عواملی بود که شرایط آن روز مردم ایران را رقم می‌زد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به حمایت همه جانبه‌ غرب از صدام تصریح کرد: رژیم بعثی صدام در هشت سال جنگ علیه ایران با حمایت و پشیبانی مستبکران بزرگ شرق و غرب با انقلاب ما جنگید؛ اما با رشادت‏‌ها و دلیرمردی‏‌های مردان همیشه مردم ایران مواجه شد و نتوانست حتی یک وجب از خاک وطن عزیزمان را تصاحب کند.

حجت‌الاسلام سلطانی در ادامه به بیان خاطراتی از روزهای حضور در جبهه‌های جنگ پرداخت و خاطرنشان کرد: همه ما مدیون جانفشانی جوانان و نوجوانانی هستیم که با قطره قطره خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند تا آرمان‏‌های امام (ره) را حفظ  و به نسل‏‌های آینده انتقال دهند.

پدر ادامه‌ این مراسم بصیری، معاون فرهنگی دانشگاه، احمد یوسف‌زاده، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه، محمدرضا صرفی و امیرشاه پسندی از اسرای هشت سال دفاع مقدس، به بیان خاطرات خود از دفاع مقدس و دوران اسارت خود پرداختند.

امیرشاه پسندی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از روزهای نبرد حق علیه باطل  گفت و تصریح کرد: در روزهای سخت و طاقت فرسای شکنجه اسارت تنها عنایت الهی بود که باعث شد ما در برابر دشمنان مستکبر سر تعظیم فرود نیاوریم.

وی به تسلیم شدن دشمن در زندان‏‌های بعث در برابر رزمندگان اسیر ایرانی اشاره کرد و گفت: اسرا با اینکه در چنگال دشمنان بودند؛ اما این دشمن بود که خود را تسلیم رزمندگان ما  کرده بودند.

این مراسم با قرائت شعر با موضوع دفاع مقدس توسط تنی چند از شاعران مطرح استان به پایان رسید.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi