پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:48:52 - سه شنبه 18 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مذاکره ایران با ۶ قدرت برتر جهان به کشور های منطقه درس استقامت در برابر استکبار را می دهد
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: مذاکره ایران با ۶ قدرت برتر جهان به کشور های منطقه درس استقامت در برابر استکبار را می دهد.

سید محمد صادق تقوی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با دانشجو آزاد در رابطه با بیانیه لوزان گفت: به نظر بنده در مورد بیانیه لوزان می توان ۶ سوال اصلی مطرح کرد که پاسخ به این سوالات می تواند شاخصی برای بررسی موفقیت و پیشرفت مذاکرات باشد.

وی ادامه داد: اولین موضوع قابل بررسی؛ مبانی و پیش فرضهای تعهدات دو طرف است که براساس چه مبنایی است و آیا خطوط قرمز رعایت شده یا نه؟ همچنین چقدر تعهدات ایران و ۱+۵ نظیر به نظیر هستند؛ امیدواریم مسئولین در رسانه ها پاسخگو باشند.

تقوی با اشاره به اهمیت هم وزن بودن تعهدات ایران و ۵+۱ تصریح کرد: سنخیت تعهدات و اینکه آیا بار سنگین تعهدات به سمت ماست یا ۵+۱ همچنین ضمانت اجرایی تعهدات از مسائل قابل تامل دیگر است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به دو عامل موثر دیگر در بیانیه افزود: میزان شفافیت و صراحت بیانیه و بدون ابهام بودن آن و درصد بازگشت پذیری طرفین درصورت نقض تعهدات و میزان خسارتی که دو طرف برای بازگشت متحمل می شوند از موضوعات قابل بحث است.

وی با وجود بیان ملاکهای ارزیابی بیانیه اظهار داشت: ما اعتماد کافی به تیم مذاکر کننده ایرانی داریم و قدردان زحمات این عزیزان هستیم که با مقاومت و ایستادگی در برابر قدرتهای جهانی اقتدار ایران اسلامی را حفظ کردند.

تقوی تاکید کرد: تیم مذاکر کننده از ابتدا از حمایت دولت، مجلس، مردم و از همه مهمتر مقام معظم رهبری برخوردار بود که همین هماهنگی و همدلی باعث پیشرفت مذاکرات بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان عنوان کرد: اینکه ایران توانسته قدرتهای بزرگ را پای میز مذاکره بیاورد و وارد مبادلات سیاسی و اقتصادی دنیا شود پیامی است برای کشورهای منطقه که با پافشاری بر روی خواسته ها و کوتاه نیامدن مقابل استکبار می توان به حقوق ملت ها دست یافت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi