پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:53:44 - جمعه 21 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه امام حسین (ع):
مدیریت دانشگاه‌داری و دانش ما تقلیدی است / به تدوین نظام‌های انقلابی نیاز داریم
رییس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: به اینکه مدیریت دانشگاه‌داری و دانش ما تقلیدی است و آن را از نظام سلطه تقلید کرده‌ایم، گفت: مقام معظم رهبری مطالبه تحول‌گری در دانشگاه‌ها را خواستار شدند و ما نباید در دانشگاه‌ها از الگو‌های غربی وام بگیریم.

 به گزارش دانشجو آزاد:محمدرضا حسنی‌آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در نشست بررسی نظام مسائل استان و بررسی علمی و آموزش دانشگاه‌های استان کرمان که در دانشگاه شهید باهنر کرمان  برگزار شد افزود: باید الگوی دانشگاه تراز اسلامی داشته باشیم.

او اظهار داشت: برای رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نیاز به مکتب‌ها و منشور‌ها داریم.

وی گفت: در جامعه اسلامی به کارگزاران جهادی، تولید فکر و دانش و فناوری‌های نوظهور و طراحی و تدوین نظام‌های انقلابی نیاز داریم، اما در مرحله دولت اسلامی درجا می‌زنیم.

او اعلام کرد: ۱۰۵  میز تخصصی احصای نظام مسائل در این دانشگاه با محوریت صاحب مساله داریم و شبکه پاسخگویی برای حل این مسائل در سراسر کشور شکل دادیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: بی تفاوتی برخی از ما دانشگاهیان در اغتشاشات سال گذشته یک زنگ خطری است که باید به عنوان یک مساله مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: به طورحتم باید در حوزه علم و فناوری جهاد علمی کنیم و سعی کردیم در دانشگاه امام حسین (ع) با نگاه کلان و الگو گیری از مکتب شهید سلیمانی مسیر را طی کنیم.

او افزود: یک هزار ۷۵۶ پروژه جاری در دانشگاه امام حسین (ع) داریم و تعداد پروژه‌های خاتمه یافته طی ۱۰ سال گذشته این دانشگاه نیز به ۲ هزار و ۱۹ پروژه می‌رسد که تعداد زیادی از آن‌ها عملیاتی شده است.

او در ادامه گفت:  ۴۲۴ عضو هیات علمی و ۳۷۶ پژوهشگر در مراکز علمی و فناوری دانشگاه امام حسین (ع) مشغول به فعالیت می‌باشند.  

وی افزود: تعداد رشته‌های دکتری ۳۵ و تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه ۱۴۷ مورد است.


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi