پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:37:22 - شنبه 12 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محدودیتی برای جذب دانشجوی خارجی نداریم
مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم از نبود محدودیت برای جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:صمد حاج‌جباری ،با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه اظهار کرد:با توجه به ظرفیت ها و توانمندی‌ دانشگاه‌ها ، در حال حاضر محدودیت خاصی برای جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه وجود ندارد، مگر اینکه استقبال زیاد شود و با مشکل روبرو شویم اما در حال حاضر هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید برای جذب دانشجوی غیرایرانی غیر بورسیه تلاش کنند، افزود: دانشگاه‌ها باید از طریق سایت‌هایی که به زبان غیر فارسی به روز می‌شود، اقدام به معرفی رشته‌ها، امکانات و توانایی های خود کرده و در جهت جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه تلاش کنند. همچنین طی سفرهای مسئولین آموزش عالی کشورهای مختلف به ایران و همچنین سفرهای مسئولین آموزش عالی ایران به کشورهای دیگر، تفاهم نامه هایی بین دانشگاه های ایران و خارج در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل دانشجو منعقد می‌شود.

مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: همچنین هدف سازمان امور دانشجویان فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه است تا چنانچه فردی متقاضی ورود به کشور است با مشکلاتی از قبیل روادید و… روبرو نشود.

حاج‌جباری در ادامه درمورد جذب دانشجویان غیر ایرانی بورسیه نیز توضیح داد: در بخش بورس هم طبق برنامه هایی که از ابتدا پیش‌بینی شده بود پیش می‌رویم، البته هنوز اعتبارات تصویب نشده و مشخص نیست بودجه‌ای که سال آینده به این امر اختصاص داده می‌شود دقیقا چقدر است اما هر ساله رشد متناسبی در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: هر چند تلاش بر تقویت بخش غیربورس است، اما تقویت جذب دانشجوی غیر ایرانی غیربورسیه می‌تواند از طریق ورود دانشجویان به کشور، آشنایی آنها با فرهنگ و توانمندی‌های دانشگاه‌های کشور و انعکاس این آشنایی و تبلیغ آن، به بخش غیر بورس کمک کند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi