پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:40:44 - یکشنبه 24 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام محمدیان:
مجموعه های دانشجویی تلاش کنند در تصمیم گیری مردم اثر گذار باشند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشجویان می توانند بر تصمیم گیری جامعه تاثیر مثبت داشته باشند و باید از نامزدها بخواهند مطالبات مردم را پیگیری کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدیان در جمع فعالان فرهنگی دانشگاه ها با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و موضوع انتظار افزود: فرج به معنای حضور حضرت مهدی نیست . در روایات نکات و تعابیر مختلفی درباره ای اصل دین مطرح شده است اما انتظار فرج به عنوان گوهر و اصل دین به آن اشاره شده است.

وی افزود: در روایات آمده است انتظار فرج بالاترین اعمال است و روایت دیگری بیان می کند انتظار فرج گشایشی در زندگی انسان ها ایجاد می کند که بسیار دیده شده است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به زمان ظهور و مخالفت برخی با حکومت امام زمان (عج) گفت: در روایات داریم بعضی از علما مقابل اما زمان می ایستند چون منافعشان به خطر می افتد و در مقابل حضرت موضع می گیرند.

وی ادامه داد: عده ای هستند که حقانیت دین خدا را می دانند ولی مقابل اصل دین خدا که ظهور اما زمان است می ایستند. آنهایی که ترس از به خطر افتادن اموالشان را دارند این کار را می کنند و در حالی که عالم به مسائل هستند و می دانند که دین خدا چیست اما به دلیل به خطر افتادن اموالشان مقابل امام می ایستند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: این افراد نمی توانند انتظار فرج را آرزو کنند و خود را منتظر بنامند .عده ای فکر می کنند بعد از انتظار فرج گشایش حاصل می شود ولی باید بدانند که باید شبانه روزی کار کنند و تازه سختی هایشان شروع می شود .

وی افزود: کسی که حرف از حضرت علی (ع) می زند و خود را پیرو او می داند باید بتواند مثل ایشان نیز زندگی کند یعنی کسی که زعامت مومنین و جامعه اسلامی را بر عهده می گیرد باید سطح زندگی پایین و همطراز اقشار پایین جامعه انتخاب کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به مناظره ها افزود: وقتی در مناظره های انتخاباتی گفته می شود که اموال خود را به مردم بگویید می گویند این کار عوام فریبی است. حالا معلوم می شود که ما چقدر منتظر فرج هستیم  و شاید یکی از دلایلی که در نیمه شعبان مناظره آخر کاندیدا ها برگزار شد این بود که ملاک این بود که چقدر منتظر امام زمان هستند و چقدر دولت هایشان به امام زمان نزدیک است. صحنه ای که ما روز گذشته در مناظره دیدیم مشخص شد که با آن ۳۱۳ نفر یار امام زمان (عج) بسیار فاصله داریم.

حجت الاسلام محمدیان در خصوص تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در تبلیغات برخی کاندیدا ها کم تر از ارزش های انقلاب اسلامی، پاسداری از خون شهدا، استکبار ستیزی حمایت از مستضعفین، حرف و عمل دیده شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: ما از محیط دانشگاه انتظار داریم که از کاندیدا ها برنامه مطالبه کنند. انتظار می رود تشکل های دانشجویی مجموعه های دانشگاهی  ارزشی و انقلابی تلاش کنند تا کاندیدا ها برنامه ارائه کنند  تا از لحاظ کیفی بتوانند بر انتخابات تاثیر بگذارند .دانشجویان می توانند به تصمیم گیری جامعه تاثیر مثبت داشته باشند و باید از نامزدها دعوت کنند که در نشست های دانشگاهی برنامه های خود را به صورت تخصصی و جزئی بیان کنند تا تصمیم ها بر اساس حب و بغض شخصی و حزبی نباشد و مطالبات مردم را پیگیری کنند .  با این فضای احساسی و بعضا مخالف منافع نظام که در شعارهای برخی کاندیداها دیده می شود باید دوباره نگرانی تکرار فتنه ۸۸ را داشته باشیم .

حجت الاسلام محمدیان در خصوص اظهارات برخی نامزدها در سخنرانی های تبلیغاتی انتخاباتی شان گفت:  در این مناظره ها دستاوردهای ۳۸ ساله نظام به باد رفت و کمتر به خدمات نظام توجه شد.

وی افزود: بالاخره کسانی که کاندیدا هستند در این ۳۸ سال جزء مسئولین رده بالا نظام بودند اگر افتخار یا نقص و کمبودی باشد همه اینها شریک هستند ، حیف است نظامی که اینهمه خدمت کرده است در مورد آن به گونه ای صحبت بشود که اجماع مرکب پیش آید که همه ی نظام را فساد برداشته است ، به گونه ای که هر جوانی که مناظره ها را دیده باشد بگوید که هر دو طرف از فساد حرف می زنند و در خروجی آن این را بیان می کنند که نظام جمهوری اسلامی نظام سالمی نیست.

حجت الاسلام محمدیان گفت: این که بیاییم شکافهای قومی و مذهبی را در سخنان تبلیغاتی خود طرح کنیم به صلاح امنیت ملّی نیست .خوبی جمهوری اسلامی این است که قومیت های ملی و مذهبی را حفظ کرده است و نگذاشته است این گسل ها فعال شوند و این شکاف ها بیشتر شود .

وی افزود: متاسفانه برخی کاندیداها به خاطر چند رای اضافه شروع به تحریک قومیت های جامعه کرده اند و می گویند ما از قومیت های مذهبی مسئولی انتخاب نکرده ایم اما انصافا در سطوح مختلف و در مناطق خودشان مسئولیت های خیلی خوب و مهمی را برای آنها انتخاب شده و کار به آنها واگذار کرده ایم .

حجت الاسلام محمدیان در خصوص مناظره نامزدهای انتخاباتی گفت: حرف های دشمن شاد کن در این مناظره ها خیلی زیاد بود وقتی اختلاف های خودمان را روی میز بریزیم مردم ناامید می شوند .

وی افزود: نباید مناظره ها مانند رینگ مسابقات بشود و کم کم دارد این تداعی اتفاق می افتد که هر کسی که بهتر بتواند مناظره کند نامزد اصلح است اما ملاک اصلی تعیین برنامه برای مطالبه  مردم است .

وی ادامه داد: آیا واقعا ملاک زمین زدن رقیب است ؟ یا کمک به مستضعفان ؟‌بعد می گویند چرا روسای جمهور بعد از تصدی پستشان مشکل پیدا می کنند ، کسی که اینطوری رای بیاورد با جلب آرایی که تحت تاثیر هیجانات است برکتی در آن کار نمی ماند که بعدا بخواهد برای دین و عزت مملکت کاری انجام دهد .

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به سخنان یکی از نامزدها گفت: واقعا در این ۳۸ سال چه کسی به دنبال کشیدن دیوار در پیاده رو ها بوده است؟ آیا این بی انصافی در حق نظام جمهوری اسلامی نیست ؟ بعد بخواهیم این پیام را به عده ای بدهیم که می خواهند سوء استفاده کنند .

وی افزود: در گفت و گو ها وقتی به دشمن می رسند از لفظ برد برد استفاده می کنند و می گویند ما مناظره ای با شما می کنیم که برد برد باشد اما وقتی به دوست می رسند حرف از برد و باخت می زنند و به دنبال افشاء گری و زدن رقیب هستند که این صحیح نیست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi