پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:46:16 - پنجشنبه 20 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحقیقات پولی نتیجه بی توجهی اساتید و مسئولین است
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: م در ادامه بی توجهی مسئولین به تحقیقات و پژوهشهای دانشجویی، اکثر دانشجویان از طریق اینترنت وارد می شوند و از تحقیقات دیگران به نام خودشان استفاده می کنند.

دکتر محمدجواد افشاری نژاد دکترای مدیریت استراتژیک عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگوی اختصاصی با “دانشجو آزاد” ضمن تبریک هفته پژوهش به اهالی تحقیق و تفکر و تدبر و پژوهش گفت: در دانشگاهها بایستی اساس محکمی وجود داشته باشد تا هر طرح و برنامه و هرگونه مشکلی که در جامعه وجود دارد بتواند بوسیله تحقیق و پژوهش راهبردی شود و برای کشور کارساز باشد.

افشاری نژاد افزود: حتی در صحنه های عادی زندگی هم بایستی افراد عادی برای برنامه ریزی روزمره زندگی خود از تعقل و تفکر و تدبر بهره گیرند بنا بر گفته باری تعالی برنامه ها بایستی عالمانه و دارای تفکر و تعقل باشد پس مردم هم بایستی در محورها و زمینه های مختلفی برنامه های عالمانه داشته باشند و حتی اگر تحصیلات عالیه ندارند در هر اندازه که می توانند بایستی در این مسئولیت سنگین سهیم باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر ادامه داد: اصولا دانشجویا ن و اساتید مسئولیت سنگین تری دارند و باید در کارهای اساسی و زیرساختی ورود پیدا کرده و تحقیقات خود را به نتیجه برسانند زیرا اگر این پژوهش ها به تحکیم نظام پیوند بخورد امنیت ملی ما را در سطح جهان بالا خواهد.

وی با اشاره به وظیفه مسئولین در برابر پژوهشهای صورت گرفته گفت: مسئولین نظام بایستی خود را ملزم بدانند که در همه زمینه ها این تحقیق و پژوهش ها بر روی زمین نماند وراهکارهای ارائه شده و نتیجه تحقیق و پژوهش ها یی که جوانان برومند دانشگاهی در درون پژوهشکده ها انجام داده اند خاک نخورد و از اثربخشی و نتایج پربار بی بهره نشود. با همه این استعدادهای خدادادی که دانشجویان و دانشگاهیان دارند در همه جهات بایستی در محورهای مختلف کشور به مرز خودکفایی برسیم.

افشاری نژاد در رابطه با دلیل بروز معضل فروش تحقیقات و پروژه ها عناون کرد: متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما این است که مسئولین و مدیران ما به پژوهشهای دانشجویی بهایی نمی دهند در نتیجه این پژوهشها ممکن است در کتابخانه ها خاک بخورد در نتیجه وقتی دانشجویان این کم توجهی را می بینند لاجرم به کارهای سخیفی از این دست روی می آورند.

این استاد دانشگاه افزود:  در ادامه بی توجهی مسئولین به تحقیقات و پژوهشهای دانشجویی، اکثر دانشجویان از طریق اینترنت وارد می شوند و از تحقیقات دیگران به نام خودشان استفاده می کنند و در واقع سرقت تحقیق در برخی موارد رخ می دهد. مناسب برای تحقیق برسند.

وی با اشارهبه نقش اساتید در پژوهش ها بیان کرد: اساتید بایستی روی تحقیقات سرمایه گذاری کنند البته سرمایه گذاری معنوی یعنی بررسی و مطالعه کافی برای هر تحقیق وجود داشته باشد و فقط بحث نمره گرفتن در انجام تحقیق مطرح نباشد و اگر نتایج مثبت و ارزنده ای در تحقیقات بدست آمد آنرا به مسئولین برساند، در نتیجه دانشجو به سمت و سویی گام خواهدبرداشت که برای نظام اسلامی مفید خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهیدباهنر کرمان در پایان گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری ما اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داتشه باشیم باید تولید علم بکنیم ویکی از پیش زمینه های تولید این است که پژوهشها ارزشی باشند و نتیجه ای حاصل شود و خروجی داشته باشند مشکلی از مشکلات جامعه را بتواند حل کند اگر اساتید وقت بگذارند و روی تحقیقات آنطور که باید کار شود امید است که دانشجویان دلگرم شوند و بتوانند در تحقیقات خودکفا باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi