پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:36:34 - چهارشنبه 6 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماموریت ۳ دانشگاه در پذیرش دانشجوی خارجی/ پذیرش دانشجویان سوری
نشست مشترک وزیر علوم سوریه با قائم مقام وزیر بهداشت و معاون آموزشی این وزارتخانه درباره همکاری علمی و تبادل استاد و دانشجو در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل ازمهر؛ دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در ملاقات سفیر و وزیر علوم سوریه با معاونین وزارت بهداشت کشورمان گفت: پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور موجب ارتقای سطح دانشگاه می شود.

دکتر ایرج حریرچی در این نشست با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور سوریه به دلیل اوضاع تحمیلی که از سوی گروهک ها بر این کشور وارد شده است، گفت: در خصوص آموزش های تخصصی و تحصیلات تکمیلی در گروه پزشکی، ما در حد توان و معقول با توجه به این که  سوریه، کشور دوست و همسایه ما است، همکاری و کمک خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص کمبود برخی از مدارک تحصیلی جهت ادامه تحصیل دانشجویان سوریه در دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان، افزود: با اختیاراتی که به ۳ دانشگاه علوم پزشکی مادر در کشور داده شده است، می توانند مدارک تحصیلی شان را براساس معیارهای کشور مبدا مورد بررسی قرار دهند.

به گفته وی، این مسئله موجب ارتقاء سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور می شود تا بتوانند با ارتقای حوزه آموزشی خود، در سطحی قرار گیرند که دانشجوی بین المللی داشته باشند.

تفاوتی در ارزش ها و آرمان های دو کشور وجود ندارد

در ادامه این ملاقات، محمود عدنان سفیر سوریه با بیان این که میان دو کشور ایران و سوریه تفاوتی در ارزش ها و آرمان ها وجود ندارد، گفت: همکاری دو کشور ایران و سوریه از انقلاب اسلامی ایران تاکنون مبنی بر روابط راهبردی است.

وی با اشاره به این که جنگ های تروریستی و تکفیری در سوریه، تمام مسائل این کشور اعم از آموزش را تحت الشعاع خود قرار داده است، افزود: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران، دولت ایران نقش بزرگی در تامین نیازهای سوریه داشته است. امیدواریم این کمک ها در زمینه آموزش پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دانشجویان سوریه ای هم ادامه داشته باشد.

به گفته سفیر سوریه دشمنان کشور سوریه می خواهند مانع پیشرفت علم در سوریه شوند و نبردی که در زمینه علم و فناوری است کم اهمیت تر از نبرد سیاسی نیست.

پیشرفت ایران در زمینه علم و فناوری قابل ستایش است

بر پایه این گزارش در ادامه، محمد عامر ماردینی وزیر علوم سوریه ضمن قدردانی از ایران به دلیل حمایت های خود از کشور سوریه، گفت: پیشرفت ایران در زمینه علم و فناوری با وجود تحریم های از سوی غرب، بسیار خوب و قابل ستایش است و امیدواریم ما را در این پیشرفت ها سهیم کنید.

وزیر علوم سوریه با بیان این که کشور سوریه آمادگی برای پذیرش آموزش پزشکی از ایران در کشور سوریه را دارد، گفت: کشور سوریه تمایل دارد تا یادداشت تفاهمی بین وزارت بهداشت سوریه و وزارت علوم سوریه داشته باشیم.

آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی برای پذیرش دانشجوی خارجی در تمام مقاطع تحصیلی

دکتر سیدامرمحسن معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این که هیچ محدودیتی برای گسترش روابط علمی با کشور سوریه وجود ندارد، گفت: سیاست جدید وزارت بهداشت، تبادل دانشجو است و دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان، با توجه به ظرفیت های خود آمادگی پذیرش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی را دارند.

ضیایی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور ما آمادگی کامل برای ارائه برنامه ها و نیازهای آموزشی دارند، به ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و شیراز اجازه داده شده تا مدارکی که برای دانشجویان خارجی صادر می کنند، متناسب با نیازهای کشور میزبان باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین در ادامه موضوع همکاری ایران و سوریه در تبادل دانشجو در نشست خبرنگاران گفت: سوریه ای ها ۱۴ نفر را به ما معرفی کرده بودند که وزارت بهداشت شهریه این دانشجویان را تقبل کرده و برای آنها پذیرش گرفته است و به زودی پس از نهایی شدن محل پرداخت شهریه این دانشجویان تحصیل خود را آغاز می کنند.

پذیرش تحصیل ۱۰۰ دانشجوی لبنان در دانشگاه های علوم پزشکی

وی افزود: همچنین ۱۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته های تخصصی دستیاری، فوق تخصصی و دکتری تخصصی از کشور لبنان در دانشگاه های ایرانی پذیرش شده اند که هزینه تحصیل این تعداد ۲۰ میلیارد تومان است که در حال پیگیری هستیم که بخشی از این هزینه از سوی وزارت بهداشت، بخشی از سوی کشور لبنان و بخشی نیز از سوی دانشجو تامین شود تا پذیرش نهایی صورت گیرد.

ضیایی یادآور شد: سیاست وزارت بهداشت توسعه جذب دانشجوی خارجی است. ما یک هزار دانشجوی شهریه پرداز را می توانیم به راحتی در دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش کنیم و در حال پیگیری هستیم که وزارتخانه های خارجه و اطلاعات هم با هماهنگی نهادهای مرتبط این دانشجویان را بپذیریم. ضمن اینکه پذیرش دانشجوی خارجی در رتبه بندی دانشگاه ها تاثیر دارد و در عین حال به ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها نیز لطمه ای وارد نمی شود.

وی از اختصاص جایزه ویژه به دانشگاه های که بیشترین پذیرش دانشجوی خارجی را دارند، خبر داد و گفت: جایزه ای با مبلغی خاص در نظر گرفته شده است و در رتبه بندی تاثیر می گذارد. در درجه اول کشورهای همسایه بعد کشورهای اسلامی و بعد سایر کشورها دراولویت پذیرش دانشجوی خارجی هستند. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشتاز پذیرش دانشجوی خارجی است که توانسته ۱۶۰ دانشجوی خارجی از ملیت های مختلف به صورت شهریه ای و رده های مختلف جذب کند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi