پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:16:16 - شنبه 30 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لغو اعزام کاروان دانشجویی به عتبات در اربعین
مسئول روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه در زمینه فرهنگی و دریافت ویزا به کاروان‌های آزاد دانشجویی برای اربعین کمک کرده‌اند، گفت: برای اربعین اعزام نداریم و ثبت نام چهاردهمین دوره از اواسط آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از افکار خبر:بیژن لطفی درباره اعزام دانشگاهیان به عتبات در ایام اربعین گفت: در ایام اربعین اعزام کاروان‌های متمرکز از سوی سازمان حج و زیارت متوقف شده است و به این دلیل ما نیز نمی‌توانیم کاروان‌های متمرکز دانشجویی اعزام کنیم.

مسئول روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: برای اربعین ۲ فعالیت عمده را در جهت تسهیل سفر کاروان‌های دانشجویی که به صورت آزاد به عتبات می‌روند را آغاز کردیم که یکی در زمینه فرهنگی بود و دیگری در زمینه دریافت ویزا برای خروج از کشور.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی بسته‌هایی را ستاد تهیه کرد و در اختیار مسئولان فرهنگی کاروان‌های دانشجویی قرار داد و در بخش اجرایی هم برای خروج از کشور و دریافت ویزا تسهیلاتی را برای دانشجویان فراهم کردیم تا سریع‌تر و راحتتر روادید خود را بگیرند.

لطفی با اشاره به اینکه تمام کاروان‌های دانشگاهی که برای اربعین به عتبات می‌روند به صورت آزاد هستند، گفت: ما به دانشجویانی که به صورت انفرادی سفر می‌کنند تسهیلات نمی‌دهیم.

مسئول روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: تاکنون سیزده دوره اعزام به عمره و عتبات دانشگاهیان توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان انجام شده است که در آخرین دوره به دلیل لغو اعزام‌های عمره، ۱۸۹ کاروان شامل ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو به عتبات اعزام شدند.

وی با اشاره به لغو اعزام‌های عمره در روز ۲۳ فروردین امسال گفت: قبل از لغو اعزام‌های عمره یک سوم دانشجویان متقاضی سفر به عمره اعزام شده بودند و دو سوم دیگر باقی مانده بودند که بعد از لغو اعزام عمره قرار شد تا جاماندگان بدون قرعه‌کشی به عتبات اعزام شوند.

لطفی تصریح کرد: بنابراین در سال ۹۴ تاکنون ۱۰ هزار دانشجو به عتبات عالیات از طریق این ستاد اعزام شده‌اند و ان‌شاالله از اواسط آذرماه ثبت‌نام چهاردهمین دوره اعزام به عتبات دانشگاهیان آغاز می‌شود.

مسئول روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: چهاردهمین دوره اعزام از ۵ بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و قرار است به دانشجویان وام‌هایی نیز پرداخت شود که کارهای آن در حال پیگیری است.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi