پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:56:15 - شنبه 23 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لغو اعزام دانشگاهیان به عمره در تعطیلات نوروزی/ آغاز اعزام به عتبات عالیات
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه عربستان روند صدور ویزاها را کاهش داده است، گفت: سازمان حج و زیارت تمامی پروازهای عمره را از ۲۹ اسفند لغو کرده و دانشگاهیان نیز در تعطیلات نوروز به عمره اعزام نمی‌شوند.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از فارس؛حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پیرامون مشکلات پیش آمده در خصوص اعزام دانشگاهیان به عمره گفت: متاسفانه عربستان فعلا روند صدور ویزاها را کاهش داده است تا آنجایی که به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت صدور ویزاها ۵۰ درصد کاهش داشته‌ است.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود و اینکه یک هفته تعطیلی سال جدید را نیز در پیش رو داریم، سازمان حج و زیارت تمامی پروازهای عمره را از ۲۹ اسفند لغو کرده است. بنابراین در تعطیلات نوروزی اعزام نخواهیم داشت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: خبرهایی که ما داریم خبرهایی است که از طریق سازمان حج و زیارت به ما داده می‌شود ولی می‌دانیم که مسئولان این سازمان به طور جدی مشکلات را پیگیری کرده و برای رفع آن تلاش می‌کنند.

فقیهی تاکید کرد: بنابر اخبار رسیده رئیس سازمان حج و زیارت برای رفع این مشکلات به عربستان سفر کرده و برای صدور روادید عمره‌گزاران ایرانی و رفع مشکل پیش آمده گفت‌وگوهای مثبتی با مسئولان مربوطه عربستانی در این حوزه انجام شده و وزیر حج عربستان نیز در این دیدار برای رفع این مشکل قول‌های مساعدی داده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان و وزیر حج عربستان در زمان کوتاهی مشکل صدور روادید برای عمره‌گزاران ایرانی حل شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه در خصوص اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات نیز گفت: این اعزام‌ها از دیروز ۲۲ اسفند ماه آغاز شده است.

وی افزود: در این دوره بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام میی‌شوند و روزانه۳ کاروان از سراسر کشور تا۲۰فروردین سال ۹۴به عتبات اعزام خواهند شد.

فقیهی تاکید کرد: در این دوره ثبت‌نام از طریق اینترنتی انجام نشد و درخواست‌ها به شکل دانشگاهی بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در این دوره تعداد اساتید اعزامی در مقایسه با دوره‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: اعزام‌ها به دو صورت زمینی و هوایی است اما به دلیل آنکه دانشگاهیان درخواست اعزام به صورت هوایی داشتند، دوسوم اعزام‌ها به صورت هوایی انجام خواهد شد.

فقیهی در خاتمه اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاروان‌های عتبات دانشجویی یک جلسه توجیهی-آموزشی قبل از سفر خواهند داشت و به زائرین یک بسته فرهنگی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi