پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:28:09 - دوشنبه 26 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لطفا روسری های خود را بردارید
چندی است که حجاب به واجب فراموش شده جامعه ما تبدیل شده و گذشته از اوضاع نابسامان حجاب در داخل کشور؛ تغییر نگاهی به حجاب در روابط دیپلماتیک و رسمی کشور نیز مشاهده می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” چندی است که حجاب به واجب فراموش شده جامعه ما تبدیل شده و گذشته از اوضاع نابسامان حجاب در داخل کشور؛ تغییر نگاهی به حجاب در روابط دیپلماتیک و رسمی کشور نیز مشاهده می شود.

لازم به ذکر است که یکی از اصول ابتدایی و اساسی قواعد تشریفات و آداب دیپلماتیک در سفرهای خارجی، توجه به فرهنگ و رسوم کشور میزبان و به طور کلی طرف مقابل است.

مدتی است که شاهد نقض قوانین جمهوری اسلامی از جانب مهمانان خارجی دولت و مجلس هستیم بطوریکه در ۱۲ بهمن ۱۳۹۲بود که تعدادی از پایگاه‌های خبری و وب‌سایت‌ها خبری مبنی بر حاضر نشدن وزیر خارجه ایتالیا برای پوشیدن روسری هنگام ورود به فرودگاه تهران و واکنش قاطع ظریف در این خصوص خبر دادند.

اتفاقی که طی آن خانم بنینو وزیر امور خارجه ایتالیا هنگامی که مسئول تشریفات فرودگاه با چند روسری وارد هواپیمای حامل وزیر خارجه شده و از وی می‌خواهد که طبق پروتکل‌های دیپلماتیک ایران حجاب اسلامی داشته باشد، مخالفت کرده و اعلام می‌کند حاضر به این کار نیست.

ناگفته نماند که چندی پیش در شانزدهم خرداد نیز چنین اتفاقی رخ داده بود و رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی دیدار و گفت‌وگو کردند که وی از پوشش زننده‌ای برخوردار بود!

پوشش نامتعارف نماینده زن پارلمان اروپا، جز بی‌ادبی به ساحت رئیس مجلس شورای اسلامی نیست! قطعاً دستور‌العملی که به نماینده پارلمان اروپا یاد می‌دهد، روسری حداقل‌ترین پوشش زن مسلمان است از قبال نحوه حضور زنان در کشورهای اسلامی ساده‌لوحانه عبور نکرده‌ است.

پس از دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا با علی لاریجانی با آن پوشش زننده، حالا نوبت دیپلمات زن ایتالیایی است که با شلوار راحتی مقابل رئیس‌جمهور ایران حضور پیدا کند!

هیات عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایتالیا به ریاست پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه و فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به همراه جمعی از مدیران ارشد از صاحبان صنایع و مهم‌ترین مؤسسات و شرکت‌های اقتصادی دولتی و خصوصی این کشور در ۱۳ مرداد ۹۴ وارد تهران شدند و مورد استقبال تعدادی از مقامات وزارت خارجه قرار گرفتند.

تا اینکه «پائولو جنتیلونی» وزیر امور خارجه ایتالیا و هیات همراه چهارشنبه ۱۴ مرداد با حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در محل نهاد ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

ناگهان در حاشیه این دیدار یکی از دیپلمات‌های زن ایتالیایی با پوشش نامناسبی در جمع حضور یافت تا داستان پوشش دیپلمات‌های زن در دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی ایران همچنان حاشیه‌ساز باشد.

تا اینجا فقط صحبت از ورودی های کشور بود جالب است بدانید چندی پیش هواپیمای مسافربری ایران که به مقصد ترکیه پرواز می کرد هنگام ورود به خاک ترکیه عنوان شد که مسافرانی که می خواهند وارد این کشور بشوند بایستی روسری خود را بردارند.

حالا باید دید چه شده است که دنیا دست به دست هم داده اند تا به حجاب در ایران توهین کنند؟! و مساله مهمتر اینکه چرا سیاست خارجه ما اینقدر منفعلانه در قبال این ارزش دینی و اجتماعی ما عمل می کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi