پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:52:25 - دوشنبه 2 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لازمه پیشرفت کشور ایجاد فضای گفت‌وگوی منطقی در دانشگاه و جامعه است/ با طرح دوفوریتی می‌خواهند از سوالات مردم فرار کنند
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: لازمه پیشرفت کشور ایجاد فضای گفت‌وگوی منطقی در دانشگاه و جامعه است. سلایق و اندیشه‌های مختلف با هم تفاوت دارند و باید در این مورد صحبت کنیم. سوال از سخنرانان به نفع پیشرفت و منافع ملی است.

به گزارش “دانشجوآزاد” داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ ضمن انتقاد از طرح دوفوریتی نمایندگان لیست امید تصریح کرد: شعار همفکران و امضاکنندگان این طرح در ظاهر آزادی بیان است و همیشه می‌گویند عده‌ای در کشور نمی‌گذارند حرف بزنیم. حال چه می‌شود که این طیف، طرحی را به مجلس ارائه می‌دهد تا جلوی حرف زدن مردم را بگیرد.

وی ادامه داد: لازمه پیشرفت کشور ایجاد فضای گفت‌وگوی منطقی در دانشگاه و جامعه است. سلایق و اندیشه‌های مختلف با هم تفاوت دارند و باید در این مورد صحبت کنیم. سوال از سخنرانان به نفع پیشرفت و منافع ملی است.

گودرزی اضافه کرد: چرا از اینکه جوانان کشور چند سوال بپرسند، می‌ترسند؟ عملکرد ناکارآمد و شعارهای محقق نشده دولت از مطالبات جوانان است. اگر فردی در این کشور سخن می‌گوید حتما مردم از بیکاری، محیط زیست و اقتصاد سوال می‌کنند. حتما از علت‌های قطع آب و برق سوال می‌کنند. با این طرح می‌خواهند این سوالات را جواب ندهند و از پاسخگویی فرار کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی بیان داشت: هر کسی مسئولیت دارد، باید نسبت به مردم پاسخگو باشد. اساساً وقتی می‌گوئیم حکومت مردمی است، مردم حق دارند پرسشگر باشند و بدانند مسئولین برای آن‌ها چه کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد سخنران مسئولیتی نداشت و تنها در مورد اندیشه و تفکری صحبت می‌کرد، مردم حق دارند در مورد اندیشه و تفکر وی سوال کنند. مبنای عقلی، شرعی و منافع ملی این طرح زیر سوال است. شعار امام برای آزادی بود و یکی از اصول مردم نیز آزادی است.

گودرزی تصریح کرد: بارها امام فرمودند وقتی شما مسئول هستید، خود را خادم ملت بدانید. حال نیز باید خادم به مردم توضیح دهد و اجازه دهد مردم عملکرد وی را نقد کنند و در این باره باید با مردم سخن بگوید.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi