پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:55:35 - دوشنبه 7 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قمی: دولت بودجه مناسبی را برای پژوهش تخصیص دهد
معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که سهم پژوهش در حوزه علوم و فناوری ناچیز است گفت: دولت وظیفه دارد بودجه مناسب دهد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا: آیت الله محسن قمی شامگاه یکشنبه در نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی افزود: اما همه می دانیم دولت به تنهایی نمی تواند عهده دار این کار باشد بنابراین بخش خصوصی به عنوان حامی به این مساله ورود کند.
وی ادامه داد: چراکه اگر این محور از مناسبات در کشورهای اسلامی جدی گرفته شود علاوه بر تقویت می تواند نسبت به گسترش مناسبات در حوزه علوم و فناوری اقدام کنند که این جلسه برای تعامل بیشر کشورهای اسلامی و کمک به آنها در حوزه علوم و فنون برگزار شده و امیدواریم در آینده نزدیک به اهدافی که نقطه گذاری شده دست پیدا کنند.
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به لزوم وحدت در میان کشورهای جهان اسلام گفت: همکاری کشورهای اسلامی باید به گونه ای باشد تا از آپارتاید کشورهای بیگانه جلوگیری شود.
قمی در ادامه یادآور شد: در قرن نوزدهم گوستاو لوبون که از اندیشمندان مطرح اروپایی بود در مقاله ای به قلم خودش نوشت که عقب ماندگی کشورهای اسلامی در حوزه علوم و فناوری ناشی از تنبلی و رخوت حاکمان و مردمان این کشورها نخواهد بود بلکه این موضوع به مواردی دیگری بستگی دارد .
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب یادآورگفت:جوانان کشورهای اسلامی یکی از پایه های اصلی حوزه علوم و فناوری است بنابراین، آن چیزی که نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای اسلامی مهم تلقی شود این است که جوانان ما باید ستون اصلی محقق و اجرایی شدن علوم و فناوری کشورهای اسلامی باشند.
وی ادامه داد: به گونه ای که در شرایط فعلی برای اثبات واژه توانستند می بایست از قشر جوان بهره بسیار جست و جوانان در این موضوع از مهمترین محورها به حساب می آیند.
قمی با تاکید بر اینکه کشور ایران می بایست مرجعیت علمی پیدا کند، خاطرنشان کرد: بدون شک ایران یکی از کشورهایی است که در سالیان اخیر در حوزه علوم و فناوری توانسته مرجعیت علمی پیدا کند و تا ۵۰ سال آینده باید به جای صدور نخبگان، دانشجویان کشورهای دیگر به ایران بیایند.
وی ادامه داد: زمانی که درخصوص غنی سازی ۲۰ درصد صحبت هایی به میان آمد گفته شد به کشور ایران سوخت مورد نظر تعلق نخواهد گرفت و این میان بود که نقش جوانان بیش از پیش پررنگ شد و در این حوزه فعالیت زیاد و موثری را شاهد بودیم لذا اگر به فکر بازسازی وحدت هستیم یکی از محورهایی که غیرقابل اغماض خواهد بود وحدت در محور علوم و فنون خواهد بود.
معاون ارتباط بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر موقعیت استراتژیک کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام گفت: جوانان به عنوان منابع روزمینی کشورهای اسلامی و خصوصا ایران تلقی می شوند چراکه اگر جوانان دست به دست هم دهند در تمامی حوزه ها معجزه رخ خواهد داد که در حوزه علوم و فناوری توسعه کشورهای اسلامی این موضوع گام بسیار بلند و موثر محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به تدافعی بودن استراتژی نظامی کشورمان گفت: در بحث نظامی باید بگوییم سیاست و استراتژی ما یک سیاست تدافعی است، نه تهاجمی که در سایه رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پایه گذاری و پیگیری شده و خواهد شد بنابراین در بحث علمی کشورمان هم این استراتژی پیگیری خواهد شد و به بالاترین احزاب دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi