پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:13:40 - سه شنبه 31 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فهرست سیاه وزارت علوم در انتظار شرکتهای متخلف تامین تجهیزات آزمایشگاهی
معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت:شرکت های خصوصی تامین تجهیزات آزمایشگاهی طرف قرارداد با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری چنانچه به تعهدات خود عمل نکنند در فهرست سیاه وزارت علوم قرار می گیرند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایرنا، دکتر ‘وحید احمدی’ روز دوشنبه در حاشیه همایش مدیران آزمایشگاه‌ های دانشگاه‌ ها و مراکز پژوهش و فناوری در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: بسیاری از شرکت های تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری در دوران تحریم، عملکرد و توانمندی خوبی نداشتند و به تعهدات خود عمل نکردند که همین موضوع، مشکلات جدی برای دانشگاه ها ایجاد کرد.
وی ادامه داد: برخی از این شرکت ها را در فهرست سیاه وزارت علوم قرار دادیم و با هماهنگی که با وزارت بهداشت این شرکتها در فهرست سیاه دانشگاهها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت نیز قرار خواهند گرفت و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مجموعه، همراه با وزارت علوم و بهداشت قرار گیرد.
احمدی از رتبه بندی شرکتهای خدمات رسانی و خرید و تامین یا تولید تجهیزات دانشگاهی در وزارت علوم خبر داد و گفت: ممکن است برخی شرکتها با یک دانشگاه قرارداد منعقد کنند و خروجی خوبی نداشته باشند و دیگر دانشگاهها بدون اطلاع از کیفیت خدمات آنها به سراغشان بروند بنابراین سعی کردیم مجموعه شرکت ها را رتبه بندی کرده و اطلاعات لازم را دراختیار دانشگاه ها قرار دهیم تا از هدررفت منابع جلوگیری شود و درعین حال، خدمات رسانی با کیفیت بالاتری صورت گیرد.
وی درعین حال آمادگی وزارت علوم برای گسترش همکاری با بخش خصوصی در زمینه تامین تجهیزات آزمایشگاهی را اعلام کرد و گفت: ورود بخش خصوصی به این عرصه، صرفه و توجیه اقتصادی لازم را خواهد داشت و به نفع طرفین خواهد بود.
احمدی از رایزنی با صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت های خصوصی ارائه کننده خدمات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این شرکت ها درصورت قرار گرفتن در فهرست شرکت های دانش بنیان، از تسهیلات ویژه برخوردار خواهند شد.
دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به رتبه بندی آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری در سال گذشته از سوی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: اختصاص بودجه وزارت علوم به آزمایشگاه ها در سال ۹۴ براساس رتبه آنها صورت گرفت و امسال نیز این روند دنبال خواهد شد.

**آزمایشگاه های دانشگاهی درصورت رعایت نکردن اصول محیط زیستی تعطیل می شوند
معاون وزیرعلوم، توجه به اصول محیط زیستی را یکی از سیاستهای وزارت علوم برشمرد و گفت: نظام نامه محیط زیستی به همه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ابلاغ شده است و آزمایشگاه های آنها باید مباحث مرتبط از جمله داشتن فاضلاب جداگانه برای پسابهای شیمیایی را رعایت کنند.
وی افزود: درحال حاضر برخی از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی همچون دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه پلیمر، فاضلاب جداگانه برای پسابهای شیمیایی راه اندازی کرده اند ولی متاسفانه این کار در همه دانشگاه ها انجام نشده است.
احمدی هشدار داد آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری درصورتی که به ضوابط نظام نامه محیط زیستی ابلاغی عمل نکنند تعطیل خواهند شد.
اولین همایش تخصصی مدیران آزمایشگاه های مرکزی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در حال برگزاری است و با چهار نشست تخصصی تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.
این گردهمایی همزمان با بزرگداشت روز آزمایشگاه (۳۰ فروردین) و گرامیداشت زادروز حکیم آزمایشگر، پژوهنده و پزشک نابغه ‘سید اسماعیل جرجانی’ برگزار شد.

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi