پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:41:42 - شنبه 5 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فعالیت ۷۰ درصدی هیات علمی دانشگاه ها در شرکت های دانش بنیان
معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: اکنون ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که بیش از ۷۰ درصد آنها را هیات علمی دانشگاه ها تشکیل می دهد.

به گزارش”دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکتر سورنا ستاری روز شنبه در آیین افتتاح سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افزود: دولت به دنبال مدل های جدیدی برای اقتصاد دانش بینان است که یکی از آنها بحث بازارهای داخلی و تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی بیان کرد: ما به دنبال مدل تعامل جدیدی در اقتصاد کشور هستیم؛ اقتصاد دانش بنیانی که پایه و اساس آن از دانشگاه شکل می گیرد و با اقتصاد نفتی، خرید تجهیزات و احداث پالایشگاه متفاوت می باشد.

ستاری با اشاره به این که اگر می خواهیم فرزندان و دانشجویان کشورمان را در کشور نگه داریم و از فرار مغزها جلوگیری کنیم، اظهارکرد: باید اکوسیستمی در کشور درست کنیم که نطفه های آن از دانشگاه ها بیرون بیاید.

ستاری یادآور شد:باید دانشگاه های ما فارغ التحصیلان خود را دو تا سه سال حمایت کنند، متاسفانه در بحث اشتغال، اشتغال ما دولتی است و نباید به این صورت باشد؛ باید فارغ التحصیلان ما بعد از فراغت از تحصیل به دنبال فعالیت در شرکت های دانش بنیان باشند.

وی گفت:امیدواریم مدل اقتصاد دانش بنیان را گسترش دهیم زیرا اقتصاد دانش بنیان لازمه کشور است.

ستاری بیان کرد:اکنون کریدور صادرات و شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعال شده است و اعضای شبکه می توانند از خدمات ارایه شده بهره مند شوند.

وی با اشاره به این که لیزینگ هشت درصدی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارایه می شود، افزود: این صندوق قرار است، ایده، فکر و اختراعات را حمایت کند، آنچه پژوهش را می سازد، انسان و فکر آن است نه تجهیزات و ما باید بر روی نیروهای انسانی و فکر و ایده آنها سرمایه گذاری کنیم.

وی یادآور شد: ما امیدواریم نتیجه این نمایشگاه موجب ساخت برند در کشور شود.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از روز گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده و تا هفتم اردیبهشت ماه دایر است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi