پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:22:15 - شنبه 2 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرهنگ کار را باید برای جوانان توسعه دهیم/ فرهنگ کار قبل از کارآفرینی است
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: فرهنگ کار را باید در جامعه بویژه برای جوانان توسعه دهیم و محبوب‌ترین افراد نزد خداوند کارآفرینان هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد”حجت الاسلام حمید انصاریان پایان هفته‌ گذشته در همایش ملی «فرهنگ کارآفرینی در نظام اقتصاد اسلامی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: یکی از مشکلات فرهنگی جامعه فرهنگ کار قبل از کارآفرینی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: به دلیل وابستگی به نفت، گاز و منابع زیرزمینی فرهنگ کار در جامعه جا نیفتاده و ساعت کار مفید ما بسیار پایین است.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در مورد اهمیت کار کردن در فرهنگ اسلام گفت: کار به عنوان عبادت و کار کردن برای تامین هزینه‌های زندگی جهاد در راه خداست که اگر فرد جان خود را در این مسیر از دست دهد، شهید محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حمید انصاریان با اشاره به اینکه کار کردن بهترین تفریح است، بیان کرد: فرهنگ کار را باید در جامعه بویژه برای جوانان توسعه دهیم و محبوب‌ترین افراد نزد خداوند کارآفرینان هستند.

وی در رابطه با این همایش نیز گفت: این همایش در راستای فرمایش رهبری مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در پنجم اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و مورد استقبال اساتید در سراسر کشور قرار گرفت.

فاطمه السادات حسینی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری نیز در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه اگر به نگاهی که اسلام و آموزه‌های دینی به کارآفرینی دارد؛ توجه می‌کردیم تحولی در اشتغال زایی ایجاد می‌شد، بیان داشت: متاسفانه امروز در زمینه فعالیت‌های اقتصادی کمتر کار می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از این مسئله خاطرنشان کرد: بحث کارآفرینی می‌تواند یک راهگشا در امر ازدواج، کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیره باشد و باید بتوانیم کارآفرینی را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم و اساتید و دانشگاهیان باید ایده‌ها و طرح‌های نویی در این زمینه داشته باشند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi