پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:49:29 - پنجشنبه 29 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فدایی: دانشگاه باهنر کرمان مهد علم و هنر و فن آوری است/ وجود ۲۳۷۰ نفر فارغ‌التحصیل در هر سال
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه باهنر کرمان مهد علم و هنر و فن آوری است و سالانه ۲۳۷۰ نفر فارغ‌التحصیل را به جامعه تقدیم می‌کند.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمد جواد فدایی، رییس دانشگاه شهدی باهنر کرمان که امروز در همایش “دوستداران دانشگاه” در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان سخن می‌گفت، ضمن تشکر از برگزاری چنین همایش‌هایی جهت کمک به افزایش علوم و تکنولوژی گفت: دانشگاه شهید باهنرکرمان مهد علم و هنر و فن آوری است.

وی با اشاره به تاسیس این دانشگاه در ۴۰ سال قبل به همت مهندس افضلی‌پور و همسرش فاخره صبا تصریح کرد: این دانشگاه از زمان تاسیس تا‌ کنون توانسته است به سرعت رشد کرده و خدمات ارزنده و خوبی را به مردم استان کرمان ارائه کند.

رییس دانشگاه شهدی باهنر کرمان ادامه داد: از سال ۶۴ تا سال ۹۲ این دانشگاه ۶۶۳۷۰ فارغ‌التحصیل داشته است و در هر سال  ۲۳۷۰ نفر فارغ‌التحصیل را تقدیم جامعه می‌کند.

وی با اشاره به انجام ۱۰۶۴ پروژه  تحقیقاتی از سال‌های ۷۵ تا ۹۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: در این دانشگاه به طور متوسط در سال ۶۰ پروژه‌ی تحقیقاتی صورت می‌گیرد و دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه موفق به ثبت ۱۵ اختراع در طول سه سال شده‌اند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: دانشگاه باهنر در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیئت علمی دارد که ۱۸۰ نفر از آنان درجه‌ی استاد و دانشیاری را دارا هستند.

فدایی ضمن اشاره به وجود ۳۰۰ رشته در ۱۱ دانشگاه و سه مجتمع و یک پردیس خودگردان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۲۴۰ هزار مترمربع فضای آموزشی است و از امکانات خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: کارهای فراوانی در دانشگاه قابل انجام دادن است که امیدواریم با مشارکت دوستداران دانشگاه محقق شوند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی بتواند جلب مشارکت‌ها و همکاری‌های بیشتری را برای توسعه دانشگاه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi