پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:58:51 - یکشنبه 16 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فتوحی سرپرست دانشگاه شریف شد
طی حکمی از سوی دکتر محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر محمود فتوحی فیروز آباد به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب و جایگزین دکتر رضا روستا آزاد شد.


به گزارش ” دانشجوآزاد ” :در ماه های اخیر کمیته جستجویی جهت معرفی بهترین گزینه ریاست بر دانشگاه صنعتی شریف، در این دانشگاه تشکیل شده بود و این کمیته در پایان بررسی های خود به چهار گزینه رسید و در نهایت با رای اعضا ۲ گزینه نهایی مسعود نیلی و محمود فتوحی فیروزآباد با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا برگزیده و به وزارت علوم معرفی شدند.

چندی پیش دکتر روستا آزاد از مخالفت رئیس جمهور با گزینه مسعود نیلی به دلیل اینکه دکتر نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور است خبر داد و گفت که روحانی تاکید کرده است که دکتر نیلی باید تمام وقت در حوزه مشاوره اقتصادی دولت حضور داشته باشد.

با حذف دکتر نیلی به عنوان گزینه ریاست دانشگاه صنعتی شریف و اعلام آمادگی دکتر فتوحی برای پذیرش این مسئولیت، انتخاب وی به عنوان سرپرست این دانشگاه قابل پیش بینی بود.

محمود فتوحی فیروزآباد، استاد مهندسی برق، عضو ھیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد است.

وی مدتی به عنوان رئیس بخش ایران IEEE فعالیت کرد و پژوھشگر برجسته سال ۱۳۹۱ در علوم مھندسی شده است.


فتوحی در سال ۱۳۶۵ دوره کارشناسی ارشد را در دانشکده فنی دانشگاه تھران آغاز کرده و ھمزمان در معاونت سازندگی و آموزش (دفتر آموزش) وزارت نیرو به عنوان کارشناس انتقال و توزیع مشغول به کار شد. 

از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ در دانشگاه ساسکاچوان به عنوان فوق دکتری و استاد مشغول تحقیق و تدریس بود. وی مشاور شرکت مدیریت شبکه برق ایران در امور پایایی و امنیت شبکه در وزارت نیرو نیز بوده است.

 

 
 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi