پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:21:17 - یکشنبه 24 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت شغلی مشخص دارند
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان این که در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه اقدامات مناسب و مطلوبی داشته ایم گفت: اغلب فارغ التحصیلان این دانشگاه به گونه ای تربیت شده اند که وضعیت شغلی مشخصی در جامعه دارند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:مسعود شریفی روز یکشنبه در گرامیداشت پنجمین سال تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: هرچند هنوز در ابتدای راه هستیم اما به یقین با حضور پرشور خود ادامه کار خوبی خواهیم داشت.
وی گفت: برای این که این همایش حالت آموزشی داشته باشد، از مسئولان وزارت علوم برای بیان سیاستگذاری ها، مدیران عامل حوزه های مختلف برای آگاهی از چگونگی تربیت نیرو و نمایندگان مجلس برای آگاهی از ماموریت و سیاستگذاری ها دعوت کرده ایم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: افرادی که به هر نحوی با ما همکاری دارندو حمایت مان می کنند سعی داشتیم از آنها در این گردهمایی و همایش دعوت کنیم.
شفیعی در ادامه با بیان این که دانشگاه ها را به دو دسته عرضه محور و تقاضا محور تقسیم می کنند، اظهار داشت: ماموریت اصلی دانشگاه های عرضه محور، گسترش مرزهای دانش، ارتقای علمی، تحقیقات کاربردی و تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.
وی افزود: دانشگاه های تقاضا محور باید با بازار و صنعت ارتباط داشته باشند و دانشگاه فنی و حرفه ای در این راستا گام برمی دارد.
شفیعی خاطرنشان کرد: معتقدم کسی شک ندارد که دانشگاه فنی و حرفه ای تقاضا محور و نقش سوم که همراه با تحصیل، پژوهش و ارتباط صنعت و دانشگاه است، به شمار می رود.
وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در قبال کارآموز بودن، کارآفرین نیز هست و در زمینه تربیت نیرو برای بازار و تحقیقات کاربردی برای نیاز جامعه گام برمی دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد نیروهای این دانشگاه وارد بازار می شوند که این بدان معناست که ما نیروی مورد نیاز بازار را تربیت می کنیم.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi