پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:34:44 - پنجشنبه 17 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غرفه زیست شناسی از پربازدیدترین غرفه ها بوده
مسئول غرفه زیست شناسی در جشنواره حرکت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: غرفه زیست شناسی از پربازدیدترین غرفه ها بوده است.

مسئول انجمن زیست شناسی در حاشیه برگزاری جشنواره حرکت در دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار “دانشجو آزاد” پیرامون غرفه های زیست شناسی گفت:انجمن علمی زیست شناسی ۶ ایستگاه دارد، ایستگاه اول، ایستگاه گیاهی است که نمونه هایی در حوزه گیاه شناسی آماده کردیم که اکثر نمونه های ما نمونه های بومی هستند یعنی نمونه هایی هستند که از سطح استان کرمان گرفته شده اند و کارشناسان این حوزه آماده پاسخگویی به سوالات دانشجویان هستند.

وی ادامه داد: ایستگاه دوم ایستگاه تعیین گروه خونی و فشار خون است که با هماهنگی خود بچه ها اطلاعاتی درباره گروه خونی به آنها داده می شود.

IMG_4113

مسئول انجمن زیست شناسی بیان داشت: ایستگاه سوم ما ایستگاه میکروبیولوژی است که انواع باکتری ها، باکتریهایی از خلیج فارس، باکتریهایی از سلولهای خونی انسان بررسی می شود. یعنی افرادی که گروه خونی را در ایستگاه قبل مشخص کردند در این ایستگاه می توانند سلولهای خونی خود را ببینند.

وی افزود: ایستگاه بعدی ایستگاه فیزیولوژی است که طرف صبح تشریح قورباغه و طرف عصر تشریح انجام می شود.

IMG_4123

مسئول غرفه زیست شناسی در جشنواره حرکت گفت: ایستگاه پنجم ایستگاه جانورشناسی است که در این ایستگاه نمونه هایی از حشرات و خزندگان داریم، خزندگان ما معمولا خزندگان بومی سطح استان هستند و کارشناسان در مورد محل زندگی، ویژگی ها و تولید مثلشان توضیحاتی می دهند. ایستگاه بعدی نمونه هایی از موزه جانورشناسی پرندگان و پستانداران هستند و نمونه هایی که تاکسیدرمی شده و به معرض نمایش قرار داده شده است.

IMG_4120

 

وی افزود: علاوه براین یک کارگاه بیوانفورماتیک برگزار می شود که ثبت نام از افراد در محل غرفه صورت می گیرد. استقبال دانشجویان بقیه رشته ها نیز از غرفه ما بسیار خوب بوده و غرفه زیست شناسی در این جشنواره یکی از پربازدیدترین غرفه ها بوده. در غرفه های ما کارشناسان رشته ها وجود دارند و اطلاعات کاملی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

IMG_4118

 

 

مسئول غرفه زیست شناسی گفت: همچنین یک برنامه ویژه داریم درباره گونه های در حال انقراض ایران مثل یوز آسیایی و گورخر ایرانی و… که اطلاعات کاملی در این زمینه دراختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم کارهای صورت گرفته در انجمن زیست شناسی بتواند ایجاد انگیزه، نشاط و رغبت در دانشجویان این رشته داشته باشد و شاهد پیشرفت هرچ بیشتر رشته زیست شناسی باشیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi