پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:01:27 - دوشنبه 13 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر: ارائه پژوهش قرآنی و معرفی دانشجویان برتر قرآنی از برنامه های ماست
معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر گفت: ارائه پژوهش قرآنی و معرفی دانشجویان برتر قرآنی از برنامه های ماست.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ محمد صادق بصیری در حاشیه دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت(ع) استان کرمان اظهار کرد: دانشگاه های استان امسال تصمیم گرفتند که فعالیت های قرآنی خود را در یک غرفه مشترک تجمیع و ارائه کنند که این امر به نوبه خود باعث برکات بیشتری در زمینه فعالیت های قرآنی شد.

وی تصریح کرد: غرفه فعالیت های قرآنی دانشگاهیان  با محوریت و مسئولیت دانشگاه شهیدباهنر به عنوان دانشگاه مادر فعالیت خود را از نخستین روز  آغازکرد.

ارائه پژوهشی قرآنی طبق سنوات گذشته، معرفی دانشجویان برتر قرآنی و تجلیل از آنها  از برنامه های این غرفه است. همچنین امسال رویکرد برنامه های  قرآنی دانشگاهی ، علمی است و این مژده ای برای جوانان و خانواده های آنان است که می تواند با حضور در این غرفه با مفاهیم قرآنی  قرآن و مفاهیم ارزشمند و بلند آن را در قالب و با رویکردی علمی مشاهده و درک کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: غرفه فعالیت های قرآنی دانشگاهیان در تلاش است در دهمین نمایشگاه قرآنی ،آیات الهی را در طبیعت در قالب شگفتی های آفرینش نشان دهد.

وی افزود: در این غرفه با حضور اساتید بزرگ نجوم و فیزیک، زمین شناسی و… مسائلی چون پدیده های جوی، تحولات کیهانی، تنوع خلقت، شب و روز، خاک و زمین، آب و حتی مسائل جزیی تری مانند کولاک حاره ای، حرکت کشتی ها ، رسیدن میوه ورویدادهایی که هر روز اتفاق می افتد،  برای مردم مطرح و بصورت علمی بحث و بررسی خواهد شد.

بصیری رصد ستارگان را یکی دیگر از برنامه های جدید  غرفه دانشگاهیان کرمان عنوان کرد وگفت: در همین محوطه نمایشگاه براساس ثبت نامی که از قبل در نمایشگاه صورت می گیرد ، با استفاده از تجهیزات و تلسکوپ های دانشگاه ، بازدیدکنندگان را به رصد ستارگان خواهیم برد البته این اتفاق در صورت مساعد بودن شرایط جوی رخ خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  برگزاری میزگردهای و کارگاههای آموزشی و تخصصی  با حضور اساتید مطرح نیز یکی دیگر از برنامه های این غرفه است که  در صورت نیاز مخاطبین  ، اساتید ما پاسخگو پرسش های آنان خواهند بود.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه نیز در بازدید از غرفه فعالیت های قرآنی دانشگاه های کرمان اظهار کرد: قرآن کریم کتابی جامع و کامل که باید جوانان را با آن مانوس کنیم.

وی با تاکید برفهم و درک صحیح آیات الهی، افزود: تفسیر درست قرآن می تواند باعث تحول انسان در رسیدن به کمال الهی شود.

قرآن کریم از نظر جامعیت  با کتب دیگر الهی چون تورات و انجیل متفاوت است چراکه می تواند تاثیر ژرفی درهدایت بشر ایجاد کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi