پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:30:04 - پنجشنبه 7 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عینک پسابرجامی روحانی، فریدون را ریز می بیند/ خط قرمزِ دولتِ درستکاران دور ویژه خواران
علیرغم این ادعا که دولت روحانی در مبارزه با فساد خط قرمز ندارد دیده می شود خط قرمز بسیار پررنگی دور حسین فریدون برای مصونیت از رسیدگی به تخلفاتش کشیده شده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” این روزها خبر انواع فسادها و رانتها از گوشه و کنار به گوش می رسد اختلاس، وامهای کلان و…اما در کنار اینها خبر رانت تحصیلی برادر رئیس جمهور نوبر بود!

۷ ماه قبل بود که خبری مبنی بر تحصیل غیرقانونی و توصیه‌ای «حسین فریدون» دستیار و برادر رئیس‌جمهور در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد که بسیاری از ارگانها از جمله سازمان سنجش را دست پاچه کرده و مجبور به ماست مالی قضیه کرد؛ بطوریکه  ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش اعلام کرد که فریدون ابتدا در دوره شبانه دانشگاه گیلان پذیرفته شده و پس از آن به‌دلیل کسب حدنصاب نمره به پردیس دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده و پس از آن هر اتفاقی افتاده بین دانشگاه شهید بهشتی و فریدون بوده، لذا اگر فریدون در این دانشگاه پذیرفته شده باشد، در پی تصمیم خود دانشگاه بوده است.

اما شواهد نشان می دهد که در سال ۱۳۹۲ اساساً دانشگاه گیلان در دوره شبانه‌اش هیچ پذیرشی نداشته است پس قبولی فریدون در مرحله اول دکتری در دانشگاه گیلان از بنیان ادعایی بی‌اساسی است با این حال در هر صورت عدم شرکت فریدون در مصاحبه دکترای دانشگاه گیلان هم از سوی دانشگاه و هم از سوی سازمان سنجش رسماً تأیید شده و به همین دلیل فریدون هیچ‌گاه نمی‌توانسته دانشجوی دکترای دانشگاه گیلان محسوب شود.

بنابراین قبولی ابتدایی حسین فریدون در مقطع دکتری کان لم یکن تقلی می شود چه برسد به اینکه وی با کسب حد نصاب نمره و سهمیه به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده باشد.

۷ ماه قبل حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اعلام کرد: موضوع مدرک دکتری برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت که طبق درخواست اعضا، رئیس کمیسیون به کمیته آموزش عالی این کمیسیون مأموریت داد تا پرونده مدرک دکتری «حسین فریدون» را به‌طور ویژه بررسی و نتایج آن را به اعضای کمیسیون آموزش اعلام کند.

اما تا به امروز خبری از این بررسی نبود تا اینکه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه کارگروه پیگیری پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در هفته آینده در این کمیسیون خبر داد؛ امیدواریم این بار بنا نباشد ۷ ماه منتظر بررسی کمیسیون بمانیم! چون برای دانشجویان و جوانانِ این مرز و بوم که با سختی فراوان در دانشگاهها پذیرش می گیرند و تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان می رسانند بسیار غیر قابل تحمل است که هیچکدام از قوا گامی جهت رسیدگی به این ویژه خواری برادر رئیس جمهور برنداشتند و رئیس دولتِ درستکاران سیاست سکوت را در پیش گرفته است و علیرغم این ادعا که دولت روحانی در مبارزه با فساد خط قرمز ندارد دیده می شود خط قرمز بسیار پررنگی دور حسین فریدون برای مصونیت از رسیدگی به تخلفاتش کشیده شده است.

به نظر می رسد آقای رئیس جمهور که همگان را به استفاده از عینک دعوت می کند باید برای خود نیز عینکی پسابرجامی استفاده کند تا تخلفات برادرش را بهتر ببیند!.

هاله اسدی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi