پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:40:20 - شنبه 27 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عید فطر یعنی بازگشت به فطرت خویش، بازگشت به خویشتن خویش
ماه مهمانی خدا با سرعت و شتابی همانند ماهها و روزهای دیگر عمرمان گذشت و به پایان رسید و هر چه اشتیاق و علاقه به بودنش داشته باشیم و هر چه انس با زیباترین لحظاتش گرفته باشیم.اما دیدارمان ، به شرط حیاتمان با ماه رمضانی دیگر به سالی دیگر مقرر خواهد شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” ماه مهمانی خدا با سرعت و شتابی  همانند ماهها و روزهای دیگر عمرمان گذشت و به پایان رسید و هر چه اشتیاق و علاقه به بودنش داشته باشیم و هر چه انس با زیباترین لحظاتش گرفته باشیم.اما دیدارمان ، به شرط حیاتمان با ماه رمضانی دیگر به سالی دیگر مقرر خواهد شد.
این خاصیت هر سفره ای است که یک زمانی پهن میشود و  زمانی هم جمع خواهد شد و مهم آن لحظاتی است که بر سر سفره بودیم و آیا تا جایی که ظرفیت داشته ایم به پر کردن ظرف روحمان پرداختیم یا سرگرم تماشای سفره و سفره نشینان بوده ایم.
شاید با خودمان فکر کردیم که فرصت زیادی داریم و اگر تلاش و عجله هم نداشته باشیم، باز هم بهره ی ما محفوظ است.شاید در واقعیت امر همه چیز را مادی و دنیایی حساب و کتاب کردیم ، که اگر این اتفاق افتاده باشد که جای بسی افسوس برای ما خواهد بود.
در لابه لای همه ی تفکرات درست و نادرست ما باز هم حقیقتی از همه چیز پررنگتر جلوه میکند و آن محبت سرشار میزبان این مهمانی است که از همه ی ما بهترین پذیرایی را به عمل می‌آورد و حتی برای کسانی که در این بزم نیامدند و حتی دعوت او را بی اعتنا نمودند، هم سهمی خواهد گذاشت.
به هر حالی که بودیم و ماه رمضان امسال را درک کردیم به پایانش رسیدیم و انتهایش عید فطری است که حقیقتا نمیدانیم که چرا عید نام دارد و برای چه کسانی عید است ، اما همین را میدانیم که با عید فطر از ماه عبادات خاص و روزه داری روزهای گرم فاصله میگیریم و خیلی راحت و آسان به روزهای خوش و شبهای خوش خوابمان باز میگردیم.
خیلی سریع یادمان میرود که تا همین شب و روزهای قبل آسمان با ما چگونه بود.پربارترین بارشهای رحمت الهی اش را بر سرمان میرخت و کوچکترین و کمترین اعمال  ما را جذب مینمود و بالا میبرد که در صورت ماندن شاید رنگ و خاصیتش را از دست میداد.
نه تنها آسمان که زمین و زمان هم با ما مهربان بودند و کمترین تفاوت این روزها با روزهای دیگرمان همین ثوابهایی بود که با چرتکه دنیایی به شماره نمی آمدند .اما تمام شد و به عید فطر رسیدیم و وقتی به معنای واژه اش میرسیم که عید فطر یعنی بازگشت به فطرت خویش، یعنی بازگشت به خویشتن خویش، تازه پی خواهیم برد که شاید عید فطر یعنی بازگشت و مروری  یک روزه بر یک ماهی که گذشت و تاملی بر آنچه به دست آوردیم و اینکه آیا توانستیم به هدف خالق خود نزدیک شویم و این نشاط و شادمانی عید از آن کسانی است که در درونشان تحولی ماندگار بر پاشده است و روحشان به زلالی  و پاکی آب شده است و ماه رمضان را فرصت غنیمت دانستند، نه تکلیفی سخت که امروز در انتظار پایانش به استقبال عید بروند. به امید اینکه ما از کسانی باشیم که پیروز و دست پر از شاهدان هلال ماه شوال باشیم.

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi