پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:37:41 - دوشنبه 24 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه سرگشاده تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید باهنر به معاون اول رییس جمهور؛
عواید مصوبه محرمانه پروژه دل عالم به جیب چه کسانی می رود/ بیم آن می رود کلاهی گشادتر از خیریه مولی الموحدین به سر کرمانیان برود
جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان، در نامه‌ سرگشاده ای برخی از دغدغه های خود را خطاب به مهندس اسحاق جهانگیری مطرح کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد”  جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان، در نامه‌ سرگشاده ای برخی از دغدغه های خود را خطاب به مهندس اسحاق جهانگیری مطرح کردند. متن نامه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری
با سلام و عرض خیر مقدم خدمت شما و هیات همراه‌ در سفر به موطن خودتان، استان کرمان.
سفر شما به کرمان که خاستگاه سیاسی شما نیز هست و اولین تجارب حضورتان در محافل سیاسی را از این استان آغاز نموده‌اید، بهانه‌ای شد تا چند نکته را صمیمانه با شما در میان بگذاریم.

عوایدِ مصوبه محرمانه در خصوص پروژه دلِ عالم برای مردم کرمان چیست؟

در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان، مصوبات سفر ایشان محرمانه اعلام شده و در معرض اذهان عمومی قرار داده نشد. همین امر ابتدایی‌ترین مطالبه‌ی مردم کرمان است که از مصوبات سفر ریاست جمهوری مطلع شوند و از آن آگاهی یابند. شنیده‌ها حاکی از این است که این مصوبه‌ی محرمانه در خصوص پروژه‌ای به نام پروژه «دل عالم» است. پروژه‌ای که در مثلث جوپار، ماهان و محی آباد قرار است اجرا شود و توضیح مفصل آن در مقال نگنجد. همان طور که رسانه‌های استان اعلام کرده اند و شما هم در جایگاه ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در جریان قرار گرفته اید؛ دستگاه قضائی پرونده «دل عالم» را به عنوان یک پرونده‌ی مشکوک به فاسد، به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارجاع داده و خواستار بررسی آن شده است.
مع الوصف، چند نکته در این‌جا مطرح است. نکته نخست اینکه این پروژه قرار است توسط همان کادر و تیمی اجرا شود که پیش از این، پروژه هفت باغ علوی را اجرا کرده‌اند؛ اما با اسمی دیگر و پوششی متفاوت. هفت باغی که همچنان نه تکلیف سهام آن مشخص شده است و نه سود سهام آن. و عده‌ای از قِبَل آن، سودهای کلانی به جیب زده‌اند. جدا از قضایای فروش اراضی به قیمت پایین و سایر مسائل و مفاسدی که اظهر من الشمس بود و نیاز به تکرار مکررات نیست.
نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد این است که اکنون با اجرا و به اتمام رسیدن پروژه دل عالم، چه چیزی عاید کرمان و کرمانیان خواهد شد؟ بزرگ‌ترین سودی که برای مردم در صحبت‌های آقایان ذکر می شود، احداث یک آزادراه از کرمان به سمت بندرعباس است! احداث آزادراه در مسیری که ۳ مسیر (از جیرفت/ سیرجان/ بافت) دیگر برای آن وجود دارد و از عقل به دور است چنین طرحی در اولویت باشد! و واقعا به چه قیمتی این پروژه دل عالم انجام شود؟ به قیمت سیطره یافتن یک مجموعه خصوصی بر سفره‌های آب زیرزمینی کلان شهر کرمان که درست در منطقه مورد بحث قرار دارد؟ و به قیمت از دست رفتن منطقه‌ای بکر و به هم خوردن طبیعت و زیست بوم منطقه؟ لازم است گریزی بزنیم به پروژه ۷ باغ علوی. پروژه ای که درآن قرار بود یک سیستم فاضلاب همانند کشورهای پیشرفته ایجاد شود تا فاضلاب این منطقه وارد سفره آب زیرزمینی کرمان نشود، اما چنین اتفاقی هرگز نیفتاد و شاهد چنین سیستمی نبودیم. و اکنون که با شما صحبت می‌کنیم، سال‌هاست فاضلاب هزاران خانه و ویلا و تالار و مجتمع در چاه‌هایی ریخته می‌شود که اگر نگوییم وارد سفره‌های آب می‌شود، همجوار آن هستند.

بیم آن می‌رود که کلاهی شبیه به کلاه گشاد خیریه مولی الموحدین به سر کرمان و کریمان برود
علی ای حال، شنیده‌های ما حاکی از این است که شخص جنابعالی سعی داشته اید مصوبه این پروژه را بگیرید و برای تصویب آن در هیئت دولت تلاش فراوان نموده‌اید. حال این سوال پیش می‌آید که آیا شما این کار را انجام دادید؟ و اگر شما انجام دادید، چرا دوباره این پرونده برای بررسی فسادپذیر بودن یا نبودنش، به شما ارجاع داده شده است؟! مسئولین قضائی مگر مطلع نبودند که شما به دنبال مصوب کردن این طرح در جلسه مذکور بودید؟ بیم آن می‌رود که کلاهی شبیه به کلاه گشاد خیریه مولی الموحدین به سر کرمان و کریمان برود! خیریه‌ای که در یک جلسه خصوصی شخصیت‌های حقوقی آن حذف و دوستان و خود آقای “میم” به عنوان شخص حقیقی در این خیریه منصوب شدند و این خیریه تبدیل به یک خیریه موروثی شد! خیریه‌ای که بحث مالیات‌های آن مشخص نیست، خیریه ای که بحث درآمدهای آن مشخص نیست و قس علی هذا…
در پایان بار دیگر لازم به ذکر است که مطالبه مردمی و دانشجویی شهر کرمان این است که بدانند این پروژه از کجا آمده و بر چه اساسی مصوب شده است؟ و چرا این پروژه برای نظارت و بازرسی به محلی ارجاع می شود که شخص شما ریاست آن را به عهده دارید در حالی که شنیده‌ها حاکی از حمایت شما از این طرح دارد!؟
امید است که بتوانیم گره‌ای از مشکلات شهر کرمان باز کنیم…
با احترام
بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

تشکل امام حسن دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi