پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:55:40 - شنبه 25 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علل و عوامل عدم توفیق کرسی‌های آزاد اندیشی
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مسئولین باید بستر و ساختار برگزاری هر چه بهتر کرسی های آزاداندیشی را سریعاً فراهم کنند.

به گزارش“دانشجو آزاد“به نقل از خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام محمدیان گفت: از روند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی راضی نیستیم و این کرسی‌ها در شکل مطلوب برگزار نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان و اساتید برگزار شود چرا که معتقدیم اگر کرسی‌ها به شکل اداری، حاکمیتی و توسط مسئولین برگزار شود اصلا کرسی آزاد اندیشی نیست.

وی با اشاره به ماهیت کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: برگزاری کرسی‌ها توسط دانشجویان و اساتید ماهیت اصلی این کرسی‌های است و وظیفه نهادهای حکومتی و از جمله نهاد نمایندگی علاوه بر تشویق، بستر سازی و رفع موانع آن است.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: علت موفقیت کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره نسبت به کرسی‌های آزاد اندیشی آن است که مسئولیت برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی را یک مجموعه مشخص و تحت پوشش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده دارد و عمدتاً فضای حاکم بر این کرسی‌ها مسائل علمی است.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ادامه داد: این در حالی است که در کرسی‌های آزاد اندیشی عمدتا فضای اجتماعی و سیاسی حاکم است و تنش ها، اختلافات و سلایق سیاسی در برگزاری آن اثر می گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: همچنین ممکن است طرح مباحث در کرسی‌های آزاد اندیشی دارای هزینه باشد که عده‌ای حاضر به پرداخت آن نباشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در تلاش است تا احساس امنیت مجموعه‌های فرهنگی و سیاسی و همچنین مسئولیت پذیری دانشگاه‌ها را در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی افزایش دهد.

وی در پایان نیز گفت: هنوز برای ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی فرهنگ سازی نشده و هرچند تاکنون کرسی‌های زیادی در دانشگاه‌ها برگزار شده اما متاسفانه برخی از این کرسی‌ها از معیارها و استاندارهای لازم برخوردار نبوده‌اند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi