پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:17:14 - شنبه 18 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان: هدف، آشنایی با اتفاقات انقلاب در کرمان به روایت هنر و تصویر است
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: هدف، آشنایی با اتفاقات انقلاب در کرمان به روایت هنر و تصویر است.

عباس افضلی ننیز عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و از شاگردهای قدیمی استاد مظفر طاهری در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با مجموعه عکسهای ارائه شده در نمایشگاه عکس “من فقط ۲۰ سال داشتم” اظهار داشت: این عکسها آثار استاد مظفر طاهری است ایشان در دوران انقلاب تنها ۲۰ سال داشتند،البته مجموعه به نمایش داده شده تنها شامل ۲۵ عکس است.

وی افزود: آرشیو عکس استاد طاهری بسیار عظیم است ولی بدلیل کمبود امکانات و مشکلات مالی در حوزه معاونت فرهنگی علیرغم میل باطنی فقط تعداد اندکیاز آثار به نمایش گذاشته شد.

افضلی ادامه : بنا بود تعداد ۵۷ عکس به تعداد سال ۵۷ عرضه شود که میسر نشد و در نمایشگاههای بعدی به ارائه بقیه آثار استادطاهری خواهیم پرداخت.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: مجموعه عکس طاهری مربوط به اولین تظاهرات کرمان تا بعد از پیروزی انقلاب و برگزاری جشن انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: چند موضوع به هم پیوسته بود که مارا بر این داشت این نمایشگاه را برگزار کنیم، اول اینکه در دهه مبارک فجر هستیم و از طرفی سن استاد طاهری در آن زمان ۲۰ سال بود که تقریبا همسن دانشجویان فعلی دانشکده هنر می باشد و دانشجویان می توانند با اتفاقات موثر آنروزهای انقلاب در کرمان به روایت هنر و تصویر آشنا شوند و دلیل دیگر ادای دین دانشکده هنر به استاد طاهری بود.

افضلی عنوان کرد: دانشجویان امروز می توانند با مشاهده آثار مظفر طاهری و در نظر گرفتن شرایط خاص ان زمان و همچنین آنالوگ بودن دوربینهای عکاسی به با ارزشی این مجموعه پی ببرند.

عضو هیات علمی دانشگاه باهنر در پایان تصریح کرد: متولی برگزاری این نمایشگاه امور فرهنگی است که با همکاری دو زیر مجموعه  کانون فیلم و عکس و انجمن هنرهای اسلامی نمایشگاه برپا شد و تا ۱۹ بهمن دایر می باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi