پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:47:22 - یکشنبه 28 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عزم جزم کرمان برای برگزاری دادگاه‌های آنلاین
رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری دادگاه‌های الکترونیک برخط در دادگستری استان کرمان خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد:  حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای اصل علنی بودن دادرسی و نبود مانع برای حضور افراد در جلسات رسیدگی، دادگستری کل استان کرمان برگزاری جلسات دادگاه‌ها بصورت برخط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ضمن اشاره به اینکه دادگاه‌های الکترونیک موجب اعتماد بیشتر مردم به سیستم قضایی می‌شود، اظهار داشت: یکی از راهکار‌های مهم افزایش سرعت و سهولت انجام خدمات قضایی برگزاری دادگاه‌های برخط است که در راستای حداقل حضور فیزیکی شهروندان و جلوگیری از اطاله دادرسی برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام حمیدی افزود: موضوع بسیار مهمی که در سند تحول قضایی نیز بر آن تاکید شده است، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و روز دنیا است؛ اما متاسفانه دادرسی‌های الکترونیک بین دادگستری استان کرمان با مددجویان زندان‌های استان ۸۶ درصد است که لازم است تمام جلسات رسیدگی زندانیان به صورت برخط برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان اینکه بیش از۵۰ درصد سند تحول قضایی پایه فناورانه دارد، عنوان کرد: جلسات رسیدگی برخط با حضور شاکی، متهم، وکلا و دانشجویان به عنوان افراد حاضر در فرآیند دادرسی الکترونیک انجام می‌پذیرد و این امر به منظور حق نظارت عمومی بر کار دستگاه قضایی و تضمین عدالت است.

این مقام ارشد قضایی در کرمان تصریح کرد: سالانه حجم ورودی پرونده‌ها افزایش می‌یابد؛ اما با فراهم شدن امکان برگزاری دادگاه‌های برخط مراجعه حضوری شهروندان کاهش می‌یابد؛ چون بخش زیادی از کار‌ها از طریق دادگاه‌های الکترونیک برخط انجام می‌گیرد.

در این جلسه طالبی زاده و مبشری معاونین قضایی دادگستری کل استان کرمان به بیان مسائل و مشکلات حوزه‌های قضایی شهرستان‌های جیرفت، قلعه گنج، منوجان و راور پرداختند.

اهم مسائل و مشکلاتی که معاونین قضایی به بیان و بررسی آن پرداختند شامل کمبود کادر قضایی و اداری، قاچاق سوخت، مسائل نیابت ها، امنیت کویر، نبود بازداشتگاه موقت در شهرستان‌های جنوبی و شهرستان راور بود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi