پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:16:14 - دوشنبه 18 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عزم جدی بخش خصوصی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان هوافضایی
در مراسم رونمایی از طرح اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، بر عزم جدی بخش خصوصی برای صادرات محصولات دانش بنیان هوافضایی تاکید شد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از فارس؛ اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت و مدیران شرکت‌های خصوصی هوافضایی، از طرح خود برای ایجاد شرکت مدیریت صادرات صنایع هوایی رونمایی کرد.
در این مراسم، امین سالاری رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران طی مراسمی که در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور علی‌مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، برگزار شد در تشریح طرح شرکت مدیریت صادرات صنایع هوایی و فضایی گفت: «در این طرح از ساختارها، دسترسی‌ها، دفاتر و تجربیات موجود شرکت‌های پیشگام بخش خصوصی در حوزه صادرات استفاده شده و با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت یک برند مشترک با عنوان صهفا برای حضور شرکت‌های بخش خصوصی دربازارهای جهانی اقدام می‌شود.»
وی در ادامه به ایجاد نظام کیفی و ارئه خدمات مرتبط با بحث استاندارد که لازمه ورود بخش خصوصی به بازارهای جهانی است توسط این مجموعه اشاره کرد و برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط این شرکت را بر شمرد.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران همچنین به دو پاردایم موجود در صنعت هوافضای کشور که شامل هواپیماساز شدن و اتصال سازندگان داخلی به شبکه تولید جهانی است اشاره کرد و ایجاد شرکت مدیریت صادرات هوافضایی را در راستای تقویت ارتباط سازندگان داخلی با بازارهای جهانی دانست.
در مراسم رونمایی از طرح اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران برای تاسیس شرکت مدیریت صادرات صنایع هوایی، علی مرتضی بیرنگ پیش از صحبت‌های سالاری سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به ویژه در بخش بین‌الملل و کمک به توسعه صادرات تشریح کرد و به بیان دیدگاه‌های این معاونت در حوزه هوافضا پرداخت.
همچنین توانا مدیرکل امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت در بخشی دیگر از این برنامه که با پرسش و پاسخ نمایندگان و مدیران بخش خصوصی همراه بود ضمن تاکید بر تفاوت‌های شرکت‌های بازرگانی با شرکت‌های مدیریت توسعه صادرات اظهار داشت: «شرکت‌های بازرگانی تنها به فروش یک محصول مشخص فکر می‌کنند این در حالی است که شرکت‌های مدیریت صادرات نقش یک پل ارتباطی دو طرفه میان مشتری و تولید کننده را بازی کرده و با رصد بازار علاوه بر ارائه خدمات صادراتی مختلف سازندگان را از نیاز بازار و آینده حوزه‌های مختلف صادراتی آگاه می‌کنند.»
توانا همچنین به مشکلات شرکت‌های کوچک دانش بنیان در بحث صادرات اشاره کرد و گفت:« صادرات یک حوزه تخصصی است و معمولا ایجاد یک واحد مخصوص برای این منظور در شرکت‌ها بسیار پر هزینه بوده که در توان آن‌ها نمی‌باشد. به همین دلیل تاسیس یک شرکت مدیریت صادرات که به صورت حرفه‌ای به تولیدکنندگان خدمات داده و به دنبال یک تعهد دراز مدت با آنهاست، می‌تواند در توسعه صادرات شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های هوافضایی موثر باشد.»
محمد رضا ایزدیان مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی نیز ضمن بر شمردن محدودیت‌های دولت در ارائه خدمات و تضمین‌های دولتی لازم در امر صادرات، به تفاوت‌ شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌ها در این زمینه اشاره و اظهار کرد: «به دلیل تفاوت‌های موجود میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های معمول به ویژه در ابعاد و حجم گردش مالی آنها نگاه دولت در خدمات رسانی به این دو گروه می‌بایست متفاوت باشد.»
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi