پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:53:39 - چهارشنبه 17 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سید هادی افقهی در مجتمع آموزش عالی بم:
عدم اقدام متقابل در برابر نقض عهد، آمریکا را به فزون خواهی و خودکامگی بیشتر می کشاند
سید هادی افقهی در مجتمع آموزش عالی بم عنوان کرد:عدم اقدام متقابل در برابر نقض عهد، آمریکا را به فزون خواهی و خودکامگی بیشتر می کشاند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به همت بسیج دانشجویی بم، شب گذشته به مناسبت روز دانشجو، در محل سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی بم مراسم گرامیداشت روز دانشجو همراه با کرسی پرسش و پاسخ برگزار شد.
دکتر سید هادی افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه میهمان ویژه این مراسم بود،  وی با اشاره به مسائل منطقه ای و نقش استکبار جهانی در شکل گیری آن اظهار داشت: غرب در درخواست های خود می خواهد ایران حمایت های خود از حزب الله لبنان و حماس را قطع کند چراکه به عقیده آنها این سازمان ها تروریستی هستند، در حالی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم و کودکان قانا بمب یک تنی فرو ریخت و آن واقعه وحشتناک را رقم زد و این رژیم حتی محلی که متعلق به سازمان ملل بود را هم از حملات وحشیانه خود در امان نگذاشت و علت این اقدامات را حمایت از خود عنوان می کرد.

وی افزود: پس از برجام حدود ۳۰۰ هیئت به کشور ما سرازیر شدند و ابراز خوشحالی کردند که می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند لذا پروژه ایران هراسی برای ایجاد همین تفکرات بوده است و اینکه می گویند ایران در امور داخلی کشور ها دخالت می کند هم در راستای ایران هراسی است و آخرین قانون شکنی از سوی آنها تمدید داماتو بود که هر ده سال یک بار از زمان کلینتون تمدید کردند.

افقهی یادآور شد: زمانی که مقام معظم رهبری می فرمودند که به این مذاکرات بدبین هستند، گروهی از افراد و مطبوعات به این اظهارات ایشان نیش می زدند و می گفتند که ما خوشبین هستیم و شما بدبین باشید، در حالی که این فرمایشات ایشان از سر دلسوزی بوده است و در واقع به مذاکره کنندگان بدبین نبودند بلکه به بد عهدی های طرف مقابل ایمان داشتند.

وی تاکید کرد: اگر ایران برخورد مناسبی در مقابل اقدام زشتی که آمریکا انجام داد نداشته باشد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و آنها فکر می کنند که ما ترسیده ایم لذا آمریکا رو به فزون خواهی و خودکامگی خواهد آورد، خوشبختانه این نقض عهد آمریکا باعث شد که همه متوجه بدعهدی های طرف مقابل شوند و همه مقامات کشورمان در مقابل این اقدام یکصدا شدند و از ایجاد دوقطبی جلوگیری شد.

افقهی ابراز داشت: در بسیاری از دانشگاه ها که حضور پیدا می کنم از من سوال می شود که چرا ایران با وجود مشکلات عدیده ای که خود دارد در سوریه و عراق حضور دارد و در پاسخ به این افراد باید گفت که اگر ما فقط تماشاگر سرنگونی بشار اسد می بودیم اولا یک همپیمانی را از دست داده بودیم و ثانیا یک رژیم داعشی آمریکایی و طرفدار عربستان سعودی و ترکیه روی کار می آمد که قطعا منجر به خلع سلاح حزب الله می شد چراکه تنها روزنه تنفسی حزب الله سوریه است و اگر حزب الله خلع سلاح شود اسرائیل قدرت خواهد گرفت لذا در اولین اقدام سازمان های جهادی فلسطین را خلع سلاح خواهد کرد در حالی که همه این خاکریزها عمق استراتژیک ما هستند.

این کارشناس مسائل منطقه ای گفت: قطعا پس از تصاحب خاکریزهای ایران در حزب الله، فلسطین و سوریه، عراق را هم به راحتی تصاحب خواهند کرد، همانطور که در ابتدا تا ۴۰ کیلومتری مرز ما هم آمدند که پس از آن بود که نیروی هوایی ما با هماهنگی با کشور عراق داعش را در نزدیکی مرزها بمباران کرد، خدای ناکرده اگر این اتفاقات افتاده بود اکنون ما باید در همدان و کرمانشاه می جنگیدیم آنهم شدیدتر از دفاع مقدس چراکه همپیمانان ما هم دیگر نیستند.

وی در تحلیلی ابراز داشت: در حالی که ایران ۱۲ سال با آمریکا مذاکرات هسته ای انجام داد تا ثابت کند اقداماتش صلح آمیز است اما کشورهایی مانند هند و پاکستان خود دارای بمب اتم هستند و این بدین معنی است که اگر با آمریکا همپیمان شدیم خود این کشور به ما بمب اتم خواهد داد.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi