پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:30:51 - دوشنبه 4 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عدم آموزش سرگروههای اردوهای جهادی و کمبود تغذیه فرهنگی/ عزیزی: تشکیل شورای اندیشه ورزی و افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات اردوهای جهادی در ابلاغیه امسال
عدم آموزش سرگروههای اردوهای جهادی و کمبود تغذیه فرهنگی از مشکلات مطرح شده توسط دانشجویان جهادگر در دیدار با مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور بود.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ در نشست پرسش و پاسخ سردار عزیزی مسئول بسیج سازندگی کل کشور با سرگروههای اردوهای جهادی دانشجویان به طرح مشکلات خود پرداختند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

نماینده گروه جهادی سفیران رهبر از دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: مدت دو سال است که به صورت تخصصی در منطقه رمشک کار می کنیم و در این مدت با مشکلاتی مواجه بودیم از جمله اینکه همایش های پرخرج بدون اینکه جامه عمل به آنها پوشیده شود برگزار می گردند؛ به نظر من بهتر است همایشها به صورت استانی برگزار شوند تا خروجی بهتری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: چرا در تخصیص بودجه ها به کیفیت گروهها توجه نمی شود و مساله دیگر عدم تولید محصولات فرهنگی در بسیج است.

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور کرمان عنوان کرد: گروههای پایتخت نشین به واسطه نامه هایی، مسئولین را مرعوب می کنند و بودجه را می برند؛ همچنین نیاز به وجود ناظر فنی همراه با گروههای جهادی حس می شود.

وی ادامه داد: در بین جهادگران دانشگاه پیام نور کرمان ما گروههای عمرانی داریم ولی ابزار مورد نیاز برای کارهای عمرانی را نداریم.

ابراهیمی سرگروه جهادی دانشگاه آزاد کرمان اظهار داشت: ما به دنبال کارهای فرهنگی و بالا بردن بصیرت مردم هستیم وال متاسفانه بودجه بسیار کمی به کارهای فرهنگی اختصاص می یابد.

شکوهیان مسئول بسیج دانشجویی کوهبنان بیان داشت: یکی از اهداف اردوهای جهادی، خودسازی است؛ چرا در کل کشور بسیج سازندگی براساس تخصص به بسیج دانشجویی کارها را پیشنهاد نمی دهد و اینکه ما امور نخبگان داریم چرا در گروههای جهادی ما را همراهی نمی کنند.

وی با اشاره به دیگر مشکلات تشریح کرد: چرا بسیج سازندگی، دانشجویان جهادگر را آموزش نمی دهد و به مدیران جهادی بودجه می دهند اما راهنمایی وجود ندارد؟ مساله دیگر عدم وجود بسته های فرهنگی و آموزشی است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: سند چشم انداز حرکتهای جهادی در دانشگاه امام صادق تدوین شده است اما هنوز به دست ما نرسیده؛ همچنین از مشکلات دیگر می توان به عدم هماهنگی اردوهای جهادی با هم و نامه نگاریهای وقتگیر اشاره کرد.

مسئول اردوهای جهادی خواهران تصریح کرد: در بسیاری از روستاها، زنان در زمینه پزشکی مشکلات زیادی دارند؛ بهتر است پزشک خانم و اطفال همراه با وسایل مورد نیاز با گروههای جهادی اعزام شوند.

وی در رابطه با مشکلات فرهنگی عنوان کرد: بدلیل اینکه محتوا در اختیار جهادگران قرار نمی گیرد آنها اطلاع کافی در زمینه های فرهنگی از جمله مباحث مربوط به شیعیان در مکانهای سنی نشین همچنین بحث افزایش جمعیت ندارند تا بتوانند اهالی را مطلع سازند.

این جهادگر دانشجو افزود: برای تخصیص وام در اقتصاد مقاومتی در برخی شهرستانها مشکلاتی وجود دارد که مسئولین توجه نمی کنند.

نماینده گروههای جهادی دانشگاه پیام نور گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی هیچگونه آموزشی به ما داده نشده است و فقط یکسری فرم پر می شود تا اینکه کار اساسی صورت گیرد؛ همچنین در زمینه کشاورزی، جهاد کشاورزی همکاری لازم را با ما ندارد.

مسئول گروههای جهادی دانشگاه ولیعصر رفسنجان اظهار داشت: استان کرمان ظرفیت های بالایی دارد اما بودجه کافی به آن اختصاص نمی یابد و مشکل عدم وجود تغذیه فرهنگی از کمبودهای حس شده در استان می باشد.

سپس ابراهیم عزیزی در پاسخ به مشکلات مطرح شده از جانب دانشجویان گفت: در ابلاغیه امسال شورای اندیشه ورز استانی و ماهانه داریم که هر استان به صورت جداگانه اجرا خواهد کرد و همچنین شورای سالانه را خواهیم داشت که به صورت کشوری با دعوت از جهادگران برگزار می گردد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور در رابطه با موضوع بودجه عنوان کرد: در رابطه با موضوع بودجه ما ادعا نکردیم همه بودجه را می توانیم تامین کنیم اما تلاش خود را کرده و بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه را به اقتصاد مقاومتی اختصاص دادیم البته اعتبارات گروههای جهادی امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

عزیزی با اشاره به فاصله بین گروههای جهادی و بسیج اظهار داشت: امسال قصد داریم فاصله را پر کنیم و سه سطح قرارگاه تشکیل می دهیم، قرارگاه مرکزی، استانی و شهرستانی که دو هویت دارند یکی حقوقی و یکی حقیقی؛ تصمیمات در قرارگاه ها اتخاذ گردیده و ابلاغ می شود.

وی در پاسخ به دیگر مشکلات مطرح شده از جانب دانشجویان جهادگر تصریح کرد: کارها بایستی ناظر فنی داشته باشند و گروههای جهادی متناسب با اولویتها پیش روند و در حال حاضر اولویت کاری ما اقتصاد مقاومتی می باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور افزود: امسال گروههای جهادی را رتبه بندی می کنیم و براساس آن اعتبار می دهیم، همچنین یک مرکز آموزشی تعریف می کنیم که مدیران جهادی تحت دوره های آموزشی- مدیریتی به صورت علمی و فنی آموزش می بینند.

ابراهیم عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: بایستی تخصصی و بابرنامه حرکت کنیم و چشم انداز واقعی داشته باشیم و از رفتارهای باری به هر جهت دوری کرده و نگاه عملگرایی داشته باشیم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi