پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:13:10 - دوشنبه 4 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کانون مطالبات و ارتباطات مردمی بسیج دانشجویی استان کرمان؛
عدالت اقتصادی مظلوم ترین واژه این ایام/ در عملکرد دولت و مجلس هیچ اثری از مبارزه با فقر دیده نمی شود
کانون مطالبات و ارتباطات مردمی بسیج دانشجویی استان کرمان با صدور نامه ای به قوه مقننه اعلام کرد: در عملکرد دولت و مجلس هیچ اثری از مبارزه با فقر دیده نمی شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” کانون مطالبات و ارتباطات مردمی بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای ایفای نقش مطالبه گری خود نامه ای به قوه مقننه منتشر کرد؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:

 

«ساده زیستی برای تمام افراد جامعه ارزش محسوب میشود، اما برای مسئولان و مدیران جامعه، خصوصاً اگر شخص مسئول منتسب به دین باشد که در نتیجه رفتار وی در نگاه مردم رنگ دینی نیز به خود میگیرد، یک ضرورت است.»

امام خامنه ای (مدظله العالی)

 

فقری که این روزها درمیان عده ای ازمردم ؛ صاحبان این انقلاب موج زده و افسارگسیخته ازدست مسئولان دولتی رها شده زیرا آنها تنها حاشیه اقتصادی وسیاسی اطراف محدود به خودرا می‌بینند  که خارج‌  ازمدیریت کلان آنهاست .

 

دراین طوفان سیاست بازی ها وثروت اندوزی ها تنها این مردم انقلابی  و پابرهنه گان این سرزمین ولایی   هستند که با این چنین معضلات اقتصادی  دست وپنجه نرم می‌کنند؛ و اینجا مسئولان دولتی درحال نرمش وگرمش برای کشتی گرفتن دعواهای سیاسی وحاشیه های بی اساس ازموضوعاتی متفاوت.

این امرتنها یک تحلیل نیست بلکه خبری از واقعیات امروز جامعه ست؛ ازرویکرد ایدئولوژیک نو سرمایه داری حاکم بر اعضای  دولت  تا نحوه  مواجهه باموضوع فقر درلایحه ی بودجه  سال۹۷ هیچ اثری ازمبارزه با فقر ویاحمایت این قشر دیده نمی شود.

این روزها عملکرد نمایندگان مردم  نشان میدهد که هرگز خود را در میان این قشر ولایی و خاکی ندیده اند؛ زیرا به جای توجه به مطالبات چندین ماه حقوق معوقه و تعدیل کارگران حوزه استحفاظی خود؛ تنها به افزایش  حقوق ۱۰درصدی کارگری  و درمقابل افزایش های نجومی و۷۰درصدی مزایای سران قوه مقننه اهمیت داده اند.

 

این ایام تنها اقتضائاتی درفوریت های مجلس مورد بررسی قرار می گیرد  که تنها نتیجه اش اندیشه سرمایه داریست تا اندیشه مردم داری؛ نمایندگانی که با رای مردمی بر همین مقدار دریافتی  حقوق مکفا و توجه براندیشه مردم داری  برکرسی سبزانقلاب تکیه زده اند و آرامشی ازجنس امید  را در درون وانفسای سیاسی خود فریاد میزنند در ازای فریاد عدالت اقتصادی  ومبارزه با فساد اقتصادی  و نجومی بگیران  سکوت کرده اند؛ پرداختن به این چنین مباحث ومطالباتی که  انگار با بیماری آلزایمر سیاسی در اذهان و روح  نمایندگان مجلس به فراموشی رفته؛ قانون گذارنی  که باید سیاست گذاری قانونی  خود را در پای درس مطالبه این مردم انقلابی وصاحبان نظام بیاموزند وامتحان مطالبات خود را در میکروفون عدالت خواهی مقننه  فریاد کنند نه  فریاد نیاز اندوخته های  ثروت خود را در ازای ناکارآمدی که تا به امروز داشته اند.

کدامین کارنامه درخشان؟ تصویب حقوق ۲۴میلیونی؟ تصویب برجام ۲۰ دقیقه ای؟ رای اعتماد با یک نامه؟ نمایندگان سلفی بگیر؟  ازپرداختن وحل وبرخورد با نجومی بگیران ازسوی مجلس چه خبر ونتیجه ای بیرون آمد؟؟ آیانباید باپیش آمدن این چنین طرح ۳فوریتی سرچشمه حقوق بگیران نجومی  را در اینجا دید؟

‌این روز ها چرا در روحیه نمایندگان امروز مجلس مطالبه و دغدغه ای جدی در رسیدگی به مشکلات کلان اقتصادی مردم درکشور و مفسدان اقتصادی در سرکلان ها ی مجموعه های دولتی و قوه های سه گانه دیده نمیشود و به هر بهانه ای درمجلس هم این موضوع رسیدگی‌ نشده ؟

که  نتیجه  چنین ضعفی میشود تصویب وارائه  افزایش ۷۰درصدی حقوق نمایندگان مجلس در ازای افزایش ۱۰درصدی حقوق کارگران وکارمندان واین پابرهنگان انقلاب؛ چگونه در کشوری ممکن است اوضاع‌ رسیدگی به مطالبات  مردمی آن این چنین باشد؟  درحالی که به گواه صندوق بین المللی پول هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست!!

این موضوع چیزی نیست جز بی کفایتی مدیرانی  که به ظرفیت داخل اعتماد ندارند ؛ وتنها اهدفشان راحت طلبی وثروت اندوزیست؛ باید پرسیداین چنین نمایندگان ملتی به فکر مردم هستند یاغارت این پابرهنگان انقلاب؟

در پایان ما دانشجویان بسیجی استان کرمان به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن یادآورمیشویم که دراین وانفسای سیاسی و گردوخاک سیاست بازی شیطان نیاز و مطالبات مردم را دریابند و پیگیر فوریت های اساسی جامعه باشند.

ما دانشجویان انقلابی استان کرمان اعلام میداریم دراین چنین مطالباتی مردمی چون معیشت اقتصادی و اشتغال وعدم رسیدگی به آنها ازسوی مسئولین  سکوت نخواهیم کرد.

درهمین راستا ازریاست محترم مجلس شورای اسلامی آقای لاریجانی  در باب تصویب افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان درخواست تدبیر وتجدید نظر داشته وهمچنین نسبت به این مسئله به  دانشجویان انقلابی ومطالبه گرپاسخ گو باشند. ومنتظر حضور  ودریافت پاسخی مناسب درجمع انقلابی دانشجویان نسبت به این مطالبه  بوده ومطمئنا به فرموده مقام معظم رهبری مطالبات اساسی وکلان دانشجویی درراستای نیازهای نظام وکشورانفجاری عظیم از مطالبه را درکشور در پی خواهد داشت ونباید این مسئله رانادیده گرفت و باید نسبت به آن پاسخگوبود.

 

کانون مطالبات و ارتباطات مردمی بسیج دانشجویی استان کرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi