پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:45:07 - دوشنبه 9 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طی دهه محرم، حدود ١۴٢ آتش‌سوزی و حادثه در کرمان اتفاق افتاد
مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان گفت: در دهه نخست ماه محرم امسال، حدود ١۴٢ آتش‌سوزی و حادثه در شهر کرمان اتفاق افتاد.

به گزارش دانشجو آزاد: 

ابراهیم بابایی ضمن آرزوی قبولی عزاداری عاشقان اباعبدالله‌الحسین‌(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با همراهی آتش‌نشانان و توصیه‌های ایمنی آن ها به هیئت‌های عزاداری، تاسوعا و عاشورای امسال، بدون هر گونه حادثه‌ای سپری شد.

او افزود: تمام ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی در این ایام و در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، در آماده‌باش کامل بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اقدامات لازم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و همچنین آمادگی برای کنترل حوادث و سوانح احتمالی در ایام محرم را تشریح کرد. 

او بیان کرد: بازدید ایمنی از بیش از ۱۰۰ مکان مذهبی، شامل: مساجد و تکایا، ارائه دستورالعمل‌های ایمنی مکتوب به مسؤلان و بانیان هیئت‌های مذهبی، ارائه آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی و نحوه مواجه با آتش‌سوزی و حوادث، بنا به‌درخواست مسئولان هیئت‌های عزاداری، از جمله این موارد است.

بابایی با اشاره به تحویل امانی خاموش‌کننده دستی (کپسول آتش نشانی) به هیئت‌های مذهبی، برای تأمین ایمنی مراسم از استقرار آتش‌نشانان به‌همراه خودروهای اطفای حریق برای تامین ایمنی شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

او بیان کرد: خوشبختانه در این ۲ روز فعالیت هیئت‌های مذهبی بدون حادثه انجام شد و شهروندان در آرامش کامل عزاداری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: در روز‌های تاسوعا و عاشورا، ٢١ خودرو‌ و موتور سیکلت‌ اطفای حریق در محل‌های سوگواری مستقر بود و تعداد ١٢ گشت موتوری و بازدید ایمنی، انجام شد.

او با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا در سطح شهر، ٢۶ مورد حادثه و آتش‌سوزی اتفاق افتاد که باحضور به‌موقع آتش‌نشانان امدادرسانی و اطفا شد، گفت: در این ۲ روز، تعداد تماس‌های شهروندان با شماره ۱۲۵ سازمان، ٨٩١ مورد بوده است.

بابایی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در دهه نخست ماه محرم، بیان داشت: در مدت ۱۰ روز نخست ماه محرم، ٢٩ خودرو‌ی اطفایی با حضور بیش از ٩٠ آتش‌نشان، در محل‌های سوگواری استقرار داشتند.

او با بیان اینکه در دهه نخست ماه محرم امسال، حدود ١۴٢ آتش‌سوزی و حادثه در شهر اتفاق افتاد که با حضور به‌موقع نیرو‌های آتش‌نشان مهار شد، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۷۶۶ تماس با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi