پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:39:11 - دوشنبه 8 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضعف مدیریت در ورزش کرمان بیداد میکند / امکانات وجود دارد استعداد مدیریت نداریم
مدیران با حمایت و شام و نهار با مسولان رده بالا می آیند , عملکرد خاصی از خود نشان نمیدهند , کوبیده میشوند و جای خود را به نفر بعد میدهند

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از “ورزش خبر“؛ کرمانیها به یاد نداشته اند زمانی را در گذشته که پیچ تلویزیون را باز کرده باشند و در هر نوبت از اخبار ورزشی حداقل یک خبر از ورزش کرمان و افتخار آفرینی یکی از جوانان این خطه کویری در سر خط خبرها نبوده باشد .

 

اما دوران خوشی به سر آمد واکنون زمانی رسیده است که باید ذره بین در دست بگیریم تا بتوانیم شاهد و ناظر بعضی از جرقه های ورزشی در کرمان باشیم . دل خوش میکنیم به ظهور نابغه های ورزشی همانند نعمتیها و نصیریها که بتوانند چراغ ورزش کرمان را همچنان روشن نگه دارند که البته بعضی از آنها را نیز با بی میلی و نداشتن مدیریت لازم و مقتدر از شهر و دیار خودشان به کیش کوچ میدهیم بعضی ها را با بر سر کار آوردن مدیران غیر ورزشی و عملا بایکوت کردنشان خانه نشین میکنیم و بعضی ها را نیز با تمسخر و کوبیدن سرخورده میکنیم.

 

آیا اگر این استعدادها در دیار دیگری همچون اصفهان یا شیراز که چندان هم از ما دور نیستند پرورش یافته بودند , ادارات ورزش و جوانان آن دیار هم حاضر به رفتن و ترک وطن آنها بودند ؟ آیا راضی به خانه نشین شدنشان میشدند ؟؟و هیچگونه تلاشی برای حفظ آنها در دیار خود و استفاده از آنها نمیکردند ؟

 

به همین بسنده نکنیم زیرا زمانی در ورزش کرمان همتی مقدمها و خواجه حسنی ها و صادقی ها و نخعی ها و … داشتیم افرادی که باعث رشد و خود باوری جوانان این دیار میشدند که با به پایان رسیدن دوران فروغ هر کدام از آنها ورزش کرمان در جایگزینی این افراد نتوانست موفق عمل کند و کار به جایی رسیده است که مس کرمان با اما و اگر به پلی آف دسته یک می آید , هندبال کرمان در رده میانی رو به پایین در جدول می ایستد , بسکتبال کرمان که جایی در میان برترینها ندارد تکواندو و کاراته و بیسبال و واترپلوو فوتسال و زورخانه ای  و … هم هر کدام به نوبه خود رها شده و هیچ اثری از آثار رشد و ترقی دیده نمیشود بجز جرقه ها و تک بازیها اما همچنان اداره کل ورزش و جوانان استان حرف از سند توسه  چندین ساله میزند و صحبت از رشد ورزش به میان می آورد .

 

مقصر این نابسامانی در ورزش کیست ؟ آیا زمانی که متولیان ورزش استان با نمایندگان خود در هیئتهای مختلف شام و نهار میل میکنند و از حمایت و ایستادن پشت سر نماینده خاص خود در هیئت صحبت میکند آیا از آنها توقعی هم دارند ؟؟ یا صرف آنکه فرد مورد نظر خود را بر سر هیئت مورد نظر گذاشته و تنها توقع  این باشد که فرد مورد نظر تا انتهای دوره خود در مقابل ریاست اداره کل صحبت مالی و .. نکند کافیست ؟؟

 

نمونه بارز آین موضوع انتخاب فردی غیر ورزشی در یکی از همین هیاتهای استان کرمان میباشد که در این مقال جایی برای نحوه و چگونگی حذف مدیران سابق و آوردن افراد مورد تایید  نمیباشد اما لازم است بدانیم این هیئت طبق قولهای خود قرار بود با تمکن مالی رییس هیئت یک شبه ره صد ساله بپیماید و با همین وعده و وعیدها بود و به سنت قبل  و تنها به شرط نخواستن بودجه کلان !! هیئت ورزشی به تصرف درآمد.

 

با گذشت چندین ماه این هیئت همچنان در کش و قوس اموال و املاک به جا مانده و کم و بیش آن از سوی هیئت قبلی میباشد و هیچ گونه بازدهی خاصی نداشته است اما همچنان حمایتهایی را ازجانب مسولان عالی رتبه را از خود میبیند و هیچگونه بازخواستی یا سوالی از نحوه عملکرد چندین ماهه از این هیئت صورت نگرفته است   .

 

نکته جالب سیستم نعل و میخی است که از یک طرف هیچگونه بازخواستی ندارد و از طرف دیگر در سایت رسمی خود مطلبی به چاپ میرسانند مبنی بر ((هیاهووبرای هیچ )) مطلبی که به منظور تضعیف عده ای از جوانان ورزشکار که در یک دوره مسابقه آزاد  و با هزینه شخصی شرکت کردند , به چاپ میرسید .

 

بر ما هم پوشیده است که آیا هیچ گونه نظارتی حتی بر سایت رسمی اداره کل انجام نمیپذیرد ؟؟ آیا رفتن یک عده به هزینه شخصی خود و کسب مقام حتی برای دل خود چه فشاری بر اداره کل تربیت بدنی استان کرمان می آورد که حاضر میشود حتی جوانان خود یعنی همان ولی نعمتان خود را بکوبد و سعی در تضعیف و نادید گرفتن آنها کند ؟؟؟ مگر نه آنکه وظیفه این اداره ایجاد نشاط و شادابی و تحول در ورزش میباشد ؟؟ تحول در ورزش را که میتوان از نتایج هندبال و وفوتبال و فوتسال و واترپلووبسکتبال دید اما این اداره نباید نشاط و شادابی که کسب این مقامها و ایجاد انگیزه ای که در بین جوانان میکند را حداقل از این جوانان و بگیرد.

 

سوالی که میتوان از مسولان رده بالای ورزش استان کرد اینست آیا بهتر نیست وقت و هزینه خود را صرف پی بردن به مشکلات ورزش و رفع آنها کنید تا بیش از این باعث سرخوردگی ورزش و ورزشکاران استان نشوید ؟؟

 

آیا نشست با حضور ریاست هیاتها و حامی آنها که همانا خود اداره کل تربیت بدنی میباشد و همچنین منتقدان آنها جهت بررسی عملکرد چندین وقته آنها بهتر از رفتن یطرفه به قاضی و مصاحبه های رنگارنگ با ریاست هیتها وچاپ آنهاو  عینیت بخشیدن به ضرب المثل هیچ بقالی نمیگوید ماستم ترش است , نیست ؟

 

جوانان این دیار منتظر رشد و حمایت هستند نه بازیهای سیاسی و حمایتهای چشم بسته که اگر اینگونه نبود اکنون اوضاع ورزش های فوتسال و کاراته و تکواندو و فوتبال و تیراندازی و … کرمان اینگونه اسف بار نمینمود .

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi