پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:58:58 - پنجشنبه 3 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شکوه لحظات معنوی عمره دختران دانشجو، این بار در نجف و کربلا تکرار می شود
سفر به سرزمین وحی و عتبات عالیات آرزوی هر مسلمانی است؛ زن و مرد و پیر و جوان هم نمی شناسد.

به گزارش  “دانشجو آزاد” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لبیک، سفر به سرزمین وحی و عتبات عالیات آرزوی هر مسلمانی است؛ زن و مرد و پیر و جوان هم نمی شناسد.

در سالیان دور، رفتن به سفرهای زیارتی به سنین پیری موکول می شد،در این میان با تاسیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اشتیاق وصف ناپذیری در دختران و پسران دانشجو به مقوله زیارت ایجاد شد که در نوع خود مثال زدنی است. در گذشته ،تصور اعزام زائرین به عمره و عتبات در سنین جوانی برای همه سخت و یا محال به نظر می‌رسید، اما چندسالیست اعزام‌ دانشگاهیان به عمره و عتبات، این آرزوی دور و محال را برای جوانان دانشگاهی محقق ساخته است.

از سال ۱۳۸۸ دولت عربستان از ورود دختران مجرد زیر ۴۵ سال به سرزمین وحی جلوگیری نمود و در همان سال تعدادی از بانوان دانشجو به‌خاطر صادر نشدن روادید توسط دولت عربستان از این سفر بازماندند. هرچند سازمان حج و زیارت در آن سال برای رفع این مسئله بسیار تلاش کرد؛ اما این جریان در نهایت به توقف سفرهای عمره‌ دانشجویان دختر منتهی شد.

عمره ای که برکات معنوی زیادی برای دختران دانشجو داشت.مدینه و همجواری با پیامبر رحمت(ص)،حضرت زهرای مرضیه(س) و ائمه بقیع(علیهم السلام)، زیارت مسجدالنبی،وداع مدینه که به روایت یکی از مدیران کاروان، دختران دانشجو آن طور در وداع با مدینه می گریستند که وصف شدنی نیست؛تولدی دیگر در مکه مکرمه و دخترانی که پس از سفر چادری شدن خود را هدیه حضرت زهرا(س) می دانستند، همه برکاتی بود که به یکباره از دختران دانشجو سلب شد.

از آن سال به بعد فقط دانشجویان متاهل،پسران مجرد و اساتید می توانستند به کشور عربستان اعزام شوند. دانشجویان دختر مجرد با این قانون جدید از فیض سفر به سرزمین وحی محروم شدند و این در حالیست که عمره دختران دانشجو یکی از معنوی ترین سفرهای عمره دانشگاهیان بود که مسئولین هم به آن اذعان داشتند اما باید به قانون کشور میزبان عمل می شد.

هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر کشور برای تحقق رویای خود در موعد مقرر اقدام به ثبت نام عمره نموده و تعدادی از دانشگاهیان به غیر از دختران پس از انجام قرعه کشی راهی سرزمین وحی می‌شدند.به دنبال حادثه فرودگاه جده در سال ۹۴ و بعد از لغو سفر عمره با تصمیم دولت ،ستاد بر آن شد که بحت اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات را با اهتمام ویژه دنبال کند.

برنامه ریزی های فرهنگی و اجرایی ستاد برای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات متمرکز شد و دانشگاهیان در قالب اساتید،پسران مجرد،متاهلین و دختران مجرد با یکی از محارم پدر یا مادر به عتبات عالیات اعزام می شوند.

با لغو سفر عمره دختران و محروم شدن از این فیض بزرگ برای دختران دانشجویی که دوست داشتند به همراه هم دانشگاهی های خود تجربه یک سفر معنوی را داشته باشند، ستاد بر آن شد تا در چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان امکان اعزام دختران دانشجو را در قالب کاروان های ویژه به عتبات عالیات فراهم آورد.

بدین ترتیب دختران دانشجوی سراسر کشور می توانند با دانشجویان استان تحصیل خود به عتبات عالیات مشرف شوند و سفری سرشار از معنویت را برای خود رقم بزنند.

گفتنی است برای رفاه حال دانشجویان دختر، تمامی اعزام های دختران دانشجو از سراسر کشور به صورت هوایی خواهد بود.

امید است شکوه لحظات معنوی حضور دختران دانشجو در مدینه منوره و مکه مکرمه این بار در نجف اشرف و کربلای معلی تکرار شود و به یادماندنی ترین ساعات زندگی در حرم علوی و بارگاه معنوی سیدالشهدا(ع) برای ایشان رقم بخورد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi