پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:02:13 - دوشنبه 18 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهادت دانشمندان تاوان سنگین جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای
هنوز داغ از دست دادن دانشمندان هسته‌ای ایران بر سینه ملت سنگینی می‌کند، تاوان سنگینی که نتیجه جاسوسی از کشور و از دست دادن نخبگان هسته ای در ایران است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ در ماه های اخیر بحث بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران به یک موضوع جنجالی و قابل بحث در رسانه ها و روزنامه های داخلی و خارجی تبدیل شده و هرکس از ظن خود شد یار من و به تفسیر و بررسی این موضوع پرداخته است.

اما آیا به واقع آژانس به دنبال راستی آزمایی در بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران است؟ یا این امر در حقیقت یک نوع جاسوسی از فعالیت های هسته ای ایران  محسوب می شود.

در این میان عدم اعتماد ایرانیان به اقدامات کشورهای غربی از جمله آمریکا و اسرائیل نیز که ریشه در روابط تاریخی و دشمنی ها و دسیسه های این کشورها علیه ملت ایران دارد باعث شده که تمایل جمعی و عمومی ملت ایران بر ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی های آنان باشد.

 دست های جاسوسی برای بازکردن پیچ و مهره های هسته ای ایران

هنوز ملت بزرگ و فهیم ایران این سخن اوباما رییس جمهور آمریکا را از یاد نبرده اند که گفت: اگر گزینهای وجود داشت که این امکان را بوجود بیاوریم که تک تک پیچ و مهرههای برنامه هستهای آنها را حذف کنیم و احتمال داشتن برنامه هستهای ایران را کلاً از بین ببریم تا در نتیجه قابلیتهای نظامی آن را هم نداشته باشند، آن را انتخاب میکردم.

و این یعنی دشمنی آشکار آمریکا و همدستان اسرائیلی اش برای نابودی ایران و توانمندی های هسته ای جوانان این مرز و بوم.

حال جای این سئوال باقی است که ایا با وجود همه این تاریخچه دشمنی های امریکا با ملت ایران که از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران شروع شده است باز می توان به آنها برای بازرسی بدون چون و چرا از تاسیسات هسته ای اعتماد کرد؟

 تاوان سنگین جاسوسی با شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران

هنوز داغ از دست دادن دانشمندان هسته ای ایران بر سینه ملت سنگینی می کند، تاوان سنگینی که نتیجه جاسوسی از کشور و از دست دادن نخبگان هسته ای در ایران است.

و این سئوال در اذهان عمومی مردم ایران باقی است که این جوانان و نخبگان هسته ای ایران به چه گناهی کشته شدند؟ و در کدام دادگاه عادلانه ای جرم آنها محرز شده بود که ترور در مقابل خانواده قصاص آن بوده است؟

در سال ۱۳۹۱ جی کارنی سخنگوی وقت کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را زیر نظر دارد، گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چشم‌های ما هستند.

اظهارات جی کارنی تأیید تمام حرف و حدیث‌هایی بود که تا پیش از این درباره کاربرد دوگانه برخی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته و شنیده می‌شد؛ شایعاتی که اگرچه در سال ۲۰۰۲ و در جریان بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از عراق هم شنیده می‌شد اما در جریان ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان قوت گرفت.

بعد از شهادت چهار دانشمند هسته‌ای کشورمان این سؤال پیش آمده بود که با وجود اقدامات امنیتی برای حفظ اسرار برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، نام دانشمندان مرتبط با این برنامه‌ها چطور در اختیار تیم‌های ترور  سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد؟ این سئوال را در آن زمان تحلیلگران هسته‌ای با اشاره به دیدارهایی که برخی بازرسان آژانس از تاسیسات هسته‌ای داشتند، پاسخ گفتند.

اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی داده نخواهد شد

در میان فضای مه آلود رسانه ای که عده ای بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران را یک امر طبیعی و معمول در آژانس توصیف و عده ای نیز آن را جاسوسی و توهین به دانشمندان هسته ای می دانستند، ملت ایران همچون سه دهه گذشته چشم به فرمایشات رهبری انقلاب داشتند تا راه درست را از میان هیاهوهای سیاسی پیدا کنند.

در این زمان رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانی برخی درخواست‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را زیاده خواهی توصیف و تاکید کردند اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی داده نخواهد شد، این بیانات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

ایشان افزود: آن‌ها هم‌چنین می‌گویند که ما باید اجازه گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای‌مان را بدهیم؛ این زیاده‌خواهی است. من اجازه نمی‌دهم که بیگانگان بیایند که با دانشمندان ما که موجب پیشرفت سطح دانش هسته‌ای شدند گفت‌وگو کنند.

مجوز از سوی مدعیان حقوق بشر برای واردات سلاح شیمیایی به منطقه

حال در میان همه این اما و اگرها، افشاگری یکی از روزنامه های آمریکایی درباره مجوز واشنگتن به رژیم های منطقه برای واردات سلاح شیمیایی مسئله ساز شد و شبهه ها را چندین برابر کرد.

رسانه های منطقه به نقل از پایگاه خبری روزنامه «اینترنشنال بیزینس تایمز» نوشتند که هیلاری کلینتون همزمان با آغاز انقلاب های مردمی، به ۹ کشور شمال آفریقا و خاورمیانه اجازه داده بود برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی وارد کنند.

در حالی که هیلاری کلینتون خود را به عنوان قهرمان حقوق بشر معرفی می کرد و به کاخ سفید درباره زیاده روی های حسنی مبارک رییس جمهور سابق مصر هشدار می داد، مبارک همچنان در حال خرید سلاح شیمیایی و بیولوژیکی از آمریکا بود.

براساس این گزارش، عربستان نیز یکی از بزرگترین حامیان مؤسسه کلینتون به شمار می رود، تا جائی که قبل از ورود هیلاری کلینتون به وزارت امور خارجه آمریکا ۱۰ میلیون دلار به این مؤسسه کمک کرده بود.

این رسانه آمریکایی گفت: این چراغ سبز، در قبال کمک این کشورها به موسسه کلینتون داده شده بود؛ سلاح های مقابله با تظاهرات و اعتراض های مردمی در صدر این نوع تسلیحات قرار داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi