پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:54:17 - دوشنبه 12 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شناسایی مشکلات مناطق محروم و مطالبه گری از مسئولین از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت: شناسایی مشکلات مناطق محروم و مطالبه گری از مسئولین از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ نشست مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های پیام نور،آزاد ،کوثر،علمی کاربردی،شهرستان سیرجان در محل دفتر بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان برگزار گردید.

درابتدا مسئولین گروه های جهادی در این نشست جهت هماهنگی وهرچه باشگوه تر برگزارشدن اردوی جهادی برای اعزام دانشجویان بسیجی به بحث و تبادل پرداختند.

سپس مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان عنوان کرد : اردوهای جهادی توسط دانشجویان بسیجی ،باهدف خدمت رسانی به مردم کم برخوردار کشور و در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبتنی بر رسیدگی محرومان برگزار می شود و خوشبختانه تا کنون این گروه ها توانسته اند، منشا خیرات بسیاری در روستاهای مناطق محروم شوند.

علی سلیمی دریابیگی بیان کرد: دانشجویان بسیجی در زمان دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و در حال حاضر در جبهه سازندگی کشور مشغول خدمت رسانی هستند و دانشجویان بسیجی باید به این نکته توجه کنند که ما نباید دست از تلاش و کوشش برای آبادانی کشور برداریم و همواره مناطقی در ایران اسلامی وجود دارد که به یاری دانشجویان بسیجی و جهادگران نیازمند هستند.

وی به اشتیاق دانشجویان بسیجی به حضور در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت : ایجاد فضای مناسب برای خودسازی، وجود همدلی و همبستگی دانشجویان بسیجی جهادگر و مردم روستای محروم کشور و آشنا کردن مسئولان با مشکلات روستاهای مورد نظر از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان افزود: شناسایی روستاهای محروم شهرستان منوجان واقع درجنوب استان کرمان با همکاری و هماهنگی فرماندار و مسئولان و شوراهای روستاهای مورد نظر صورت گرفته در نهایت روستاهای محمد آباد ،حسن آباد ، چاه نارنج ، چارشور، عباس آباد ،یوسف آباد و …. برای فعالیت های عمرانی ، فرهنگی ، آموزش ، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در این اردو گروه هایی از دانشگاه های پیام نور ، آزاد ، علمی کاربردی ، کوثر ،نوبنیاد شهرستان سیرجان شرکت می کنند.

سلیمی دریابیگی با اشاره به فعالیت های این گروه ها اظهار داشت: عمده فعالیت های  این گروه ها، گل افشانی و غباررویی گلزار شهداء، مطالبه گری از مسئولین ، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر، دیدار با امام جمعه شهرستان منوجان برگزار کلاس ها ی آموزشی احکام،قرآن،فرهنگی ، ورزشی،مشاوره خانواده،روانشناسی خانواده،پرستاری و… می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان در پایان خاطرنشان کرد: این دومین کاروان از بسیج دانشجویی می باشد که در سال ۹۴ به اردوی جهادی اعزام می شود واعزام مابقی کاروان های اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان تا پایان شهریورماه  ادامه خواهد داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi