پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:50:28 - شنبه 31 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شعار مرگ برآمریکا حذف شدنی نیست/ ظلم ستیزی ملت ایران با شعار مرگ بر آمریکا به دنیا صادر شده است
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ یکی از خط قرمزهای نظام در روابط خارجه مبارزه با سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان در منطقه خاورمیانه بوده است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛  خط قرمزی که با شعار مرگ بر آمریکا در دوران‌های مختلف همراه بوده و نشان دهنده این واقعیت است که ملت ایران از دشمنی‌های آمریکا بر علیه کشور خود آگاه بوده و هیچ‌گاه این توطئه‌ها را فراموش نمی‌کنند.

 

در این میان نیز نباید فراموش کرد که دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران نیز در طول عمر انقلاب اسلامی ما پایان پذیر نبوده و این کشور در اعصار مختلف تلاش کرده است تا زهر خود را به ملت ایران بریزد و مردم ما نیز بهای سنگینی از این دشمنی آمریکا با خود پرداخته است.

شعار مرگ بر امریکا حذف شدنی نیست
بعد از انتخابات ۹۲ و انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران و شعار اعتدال گرایی این دولت و در کنار آن وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و کمر شکن و همچنین تلاش برای مذاکرات هسته‌ای، برخی از گروه‌های سیاسی با توجه شرایط کشور خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شدند.

 

عده‌ای تلاش کردند تا به جامعه تزریق کنند که شعار مرگ بر آمریکا موجب تیره شدن روابط بین المللی ایران می‌شود و مذاکرات هسته‌ای را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد و چهره منفوری از مردم ایران به جهانیان مخابره می‌کند.

 

اما در مقابل عده‌ای از احزاب سیاسی ایران، شعار مرگ بر آمریکا را گواه ظلم ستیزی و عدالت خواهی ملت ایران دانسته و معتقدند مردم ایران با این شعار نشان دادند که هیچ‌گاه زیر بار ظلم جهانی نخواهند رفت و در مقابل بزرگ‌ترین ابرقدرت‌های جهان نیز عزت نفس خود را حفظ خواهند کرد.

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارنظر جان کری درباره شعار مرگ بر آمریکا، گفت: کری گفته این شعار نه تنها به مسأله کمک نمی‌کند بلکه احمقانه است، حرف ما این است که این سخن خودش احمقانه است زیرا ریشه این شعار عملکرد خودتان است، کیست که جنایت عربستان در یمن، صهیونیست‌ها و تروریست‌های سوریه را ببیند و دست آ‌مریکا را نبیند؟ در همه جای دنیا دارید فضولی می‌کنید، پس حقتان است که مردم بگویند مرگ بر آمریکا.

 

وی ادامه داد: ثانیاً باید گفت این شعار احساساتی نیست و ریشه قرآنی دارد. خدا دوست ندارد کسی حرف بد را فریاد بزند مگر این‌که مظلوم واقع شده باشد، ملت ایران بیش از ۵۰ سال است که توسط آمریکا مورد ستم واقع شده است و حق این ملت است که باشکوه‌تر از هر زمان بگویند مرگ بر آمریکا. در مورد اینکه می‌گویید این شعار خردورزانه نیست هم باید بگوییم که عین خردورزی است چرا که ما ظلم‌ستیزی را با همین شعار به دنیا صادر کردیم.

آمریکا در ایران جنایت کرده است
یکی از دلایل شعار مرگ بر آمریکا در یران دشمنی این دولت با ملت بزرگ و استقلال طلب ایران است که در طول ۳۵ سال گذشته تلاش کرده تا استقلال، ازادی و جمهوریت خود را حفظ کرده و در جوامع بین المللی همچون یک کشور مستقل و پیشرفته سر بلند کند.

 

اما گویا سرمایه‌های عظیم در منطقه خاورمیانه از جمله سرمایه گران بهای نفت و گاز و سودهای کلانی که برای ابرقدرت‌های بزرگ دنیا دارد باعث شده که ان‌ها به هیچ عنوان حاضر به ترک منطقه نبوده و این مکان را محل امنی برای رسیدن به خواسته‌های خود تلقی کنند.

 

در این میان انقلاب اسلامی ایران مانع و تهدید بزرگی برای ابرقدرت‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود، کشوری که داعیه دار آزادی و استقلال است و به هیچ عنوان حاضر به کوتاه آمدن در مقابل ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا نیست.

 

از طرف دیگر ایران خود یک کشور غنی از لحاظ معادن و ثروت‌های زیر زمینی و بازاری بزرگ از لحاظ مصرف کالاهای دیگر کشور‌ها محسوب می‌شود که این امر باعث شده تا آمریکا و هم پیمانانش برای نفوذ و سلطه در این کشور از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

جنایات آمریکا در ایران
آنچه می‌خوانید گوشه‌ای از جنایات آمریکا قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است که تیتروار به گوشه‌ای از ان‌ها اشاره می‌شود:
الف – قبل از انقلاب اسلامى‏
کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲
۲) شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲
۳) حمایت و تحکیم پایه‏هاى حکومت استبدادى شاه‏
۴) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏
۵) کشتار صد‌ها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲
۶) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏
ب- دوران پس از انقلاب‏
ب – ۱ دوران جنگ سخت‏

۷) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏
۸) مصادره اموال ایران‏
۹) هجوم نظامى و واقعه طبس‏
۱۰) کودتاى نوژه‏
۱۱) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏
۱۲) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏
۱۳) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏
۱۴) حمله آمریکا به کشتى‏‌ها و سکوهاى نفتى ایران‏
۱۵) ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران‏
۱۶) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏
۱۷) اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏
۱۸) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏
۱۹) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏
ب – ۲- عملیات جنگ نرم‏
۲۰) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏
۲۱) حمایت آمریکا از گروهک‏هاى تروریستى به‏ویژه در مرزهاى ایران‏
۲۲) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى ۸۸، ۸۲، ۷۸
۲۳) ترور دانشمندان هسته‏اى ایران‏

 

زهرا سالاری نژاد-فعال دانشجویی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi