پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:16:31 - یکشنبه 16 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرکتهای دانش بنیان ۴۰دستگاه لیزر ساخت داخل را به تولید انبوه می رسانند
رییس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران گفت: در سال جاری بیش از ۴۰دستگاه لیزر ساخت متخصصان جوان و متعهد کشور توسط شرکت های دانش بنیان به تولید انبوه می رسد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ سیدحسن نبوی روز یکشنبه با اشاره به اینکه این دستگاه ها شامل دو بخش صنعتی و پزشکی می باشد افزود: بیشترین توجه این شرکت ها به بخش پزشکی است.

وی بااشاره به اینکه مجوز تولیدانبوه دستگاههای لیزر ساخت داخل از متولیان اخذ شده است اظهار کرد: تاکنون سه شرکت دانش بنیان قدرتمند برای تحقق این اقدام مهم شناسایی شد و پیگیری برای ادامه شناسایی اینگونه شرکت ها ادامه دارد.

رییس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران تاکید کرد: با تولید دستگاه های لیزر با کیفیت، سعی می کنیم انگیزه لازم را برای استفاده از این دستگاه ها در داخل کشور فراهم آوریم تا از این طریق رضایت مشتریان جلب شود.

وی بهره گیری از توان و ظرفیت شرکتهای دانش بنیان برای تولید انبوه و ارایه خدمات مناسب پس از فروش را از اولویت های اصلی این مرکز اعلام کرد و گفت: پشتیبانی نامناسب یکی از دغدغه های استفاده کنندگان از دستگاه های لیزر ساخت خارج از کشور می باشد که با تحقق این اقدام برطرف می شود.

نبوی با اشاره به اینکه برنامه خاصی برای تولید دستگاه های جدید لیزر در سال جاری در این مرکز نداریم، گفت: در صورت نیاز به صورت محدود وارد عرصه تولید دستگاه های جدید خواهیم شد.

بیش از ۴۰ دستگاه لیزر در دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران که از ۲۵ دی ماه سال گذشته در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برپا شده، رونمایی شد.

دستگاه های لیزر ساخت داخل کشور شامل دو حوزه پزشکی و صنعت است که توسط محققان این مرکز طراحی و ساخت شده که این اقدام زمینه پیشرفت کشور را فراهم آورده است.

محققان جوان کشور در واقع توانستند دستگاه هایی تولید کنند که نسبت به مشابه خارجی خود از کیفیت مطلوب تر برخوردار است و با قیمت پایین تر نیز عرضه می شود.

هزینه های قطعات، دستمزد و انرژی مهمترین عوامل برای محاسبه قیمت تمام شده دستگاه های لیزر هستند که باتوجه به این شرایط این دستگاه ها با قیمت پایین تر در اختیار مشتریان قرار می گیرد و در برخی از دستگاه ها این کاهش قیمت تا نصف بهای مشابه خارجی است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi