پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:10:21 - شنبه 4 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرایط بودجه دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نیست/ کمبود بودجه در بخش پژوهش
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: وضعیت بودجه سال ۹۴ به طور دقیق مشخص نیست ولی شرایط رضایت‌بخشی در بودجه نداریم و با این شرایط بخش پژوهش آسیب می‌بیند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: وضعیت بودجه سال ۹۴ به طور دقیق مشخص نیست ولی شرایط رضایت‌بخشی در بودجه نداریم و با این شرایط بخش پژوهش آسیب می‌بیند.

وی با اشاره به کمبود بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس قانون اعلام شده، ۱۵ درصد بودجه هر دانشگاه باید به بخش پژوهش اختصاص یابد ولی با توجه به کمبود بودجه در بخش‌های دیگر تحقق این مساله بسیار مشکل است زیرا باید بتوانیم بودجه بخش‌های دیگر را هم تامین کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌ها نیز مانند هر سازمان اداری دیگری موظف هستند در وهله اول حقوق و مزایای کارکنان خود را تامین کنند و هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های مرتبط با خوابگاه‌های دانشجویی و مسائل فرهنگی و آموزشی در دانشگاه وجود دارد که اگر نتوانیم بودجه این بخش‌ها را تامین کنیم بخش پژوهش آسیب می‌بیند.

فتوحی ادامه داد: حداقل باید بودجه ۱۰ دانشگاهی که به عنوان دانشگاه برتر تعیین و معرفی شده‌اند اصلاح شود تا بخش پژوهش کشور با کمبود بودجه مواجه نشود.

انتهای پیام/

 

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi