پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:11:00 - یکشنبه 5 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شانزدهمین شماره ماهنامه «سرآمد» منتشر شد
شانزدهمین شماره ماهنامه «سرآمد» ویژه مهرماه ۱۳۹۴ از سوی بنیاد ملی نخبگان منتشر شد.

به گزارش”دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری فارس، شانزدهمین شماره ماهنامه علمی، آموزشی، تحلیلی «سرآمد» با تاکید بر حوزه‌های دانش بنیان ویژه مهرماه ۱۳۹۴ از سوی بنیاد ملی نخبگان منتشر شد.

در این شماره جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یادداشتی، «باور، عزم و همدلی» را پیشران توسعه دانسته و عنوان کرده است: «متاسفانه شکاف تکنولوژی به علت سرمایه گذاری دیگر کشورها و حتی شرکت‌ها در حوزه تحقیقات و توسعه تکنولوژی‌های جدید روزبه روز در حال افزایش است و این امر می تواند یک تهدید علیه صنعت نفت کشور باشد. این شکاف فناورانه مدیران این صنعت را ناگزیر به استفاده از فناوری وارداتی در قالب انواع و اقسام پروژه های انتقال فناوری کرده است.»

همچنین پرویز کرمی سردبیر سرآمد نیز در یادداشت این شماره خود نیز در باب مسئولیت «ملت» نکاتی را ارائه کرده و پیشنهاد داده است که «مسیرهای غلط را اصلاح کنیم». در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «ما نمی‌توانیم بحث مشارکت مردمی در علم و فناوری را پیش بکشیم در حالی که هنوز در مسائل ابتدایی و بدیهی نتوانسته ایم مسئولیت پذیری و مشارکت را تجربه کنیم. متاسفانه مفهوم دولت در کشور ما با سلب مسئولیت از شهروندان همراه است و این تلقی عمومی وجود دارد که «دندش نرم» باید به وظایف و تعهداتش عمل کند. کدام وظیفه؟»

گفت‌وگو با سمیه سلحشور کردستانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان که توانسته پنج اختراع را جهانی کند، از گفت‌وگوهای دیگر این نشریه است.

وی نقدهای دارد برای فعالان عرصه دانش بنیان و می‌گوید: «مشکلی که معمولا در شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ و غیره مطرح می‌شود، این است که چون این شرکت‌ها برآمده از یک پایه تحقیقاتی هستند و اعضایشان را کسانی تشکیل می‌دهند که اصولا گرایش به کار علمی و پژوهشی دارند، همین سبب می‌شود که به بازار به اندازه کافی توجه نداشته باشند.»

آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان هم در این شماره سرآمد، صاحب خبر بوده و گفته است: «قرارگاه مجازی اعزام نیروی متخصص به اردوهای جهادی راه‌اندازی می‌شود.»

گفت وگو با حسین عطار از دیگر مطالبی است که حرف‌های بسیاری در آن یافت می‌شود. او مدیر یک شرکت دانش بنیان در حوزه دارو است و از مدیران و مسوولان کشور خواسته است «به صنایع داروسازی برای رقابت جهانی» فرصت بدهند.

گفت وگو با سازندگان انیمیشن‌های «دیرین دیرین»، علی درخشی (کارگردان)، محمد ابوالحسنی تهیه کننده) و محمدرضا علیمردانی (گوینده متن) هم بخش دیگری از این شماره است.

شانزدهمین شماره ماهنامه خبری، علمی، آموزشی و تحلیلی سرآمد به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی، ویژه مهرماه ۱۳۹۴ منتشر شده است. اپلیکیشن سرآمد را نیز می توانید از طریق saramad.co دریافت کنید.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi