پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:06:57 - چهارشنبه 11 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شانزدهمین جشنواره بین المللی رویان آغاز به کار کرد
شانزدهمین جشنواره و کنگره های بین المللی رویان با حضور محققان برجسته داخلی و خارجی از امروز چهارشنبه (۱۱ شهریور) در مرکز بین المللی همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد و تا ۱۳ شهریور ادامه خواهد یافت.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ رییس شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقات رویان با اشاره به اینکه ۲۰۴ طرح تحقیقاتی از ۴۷ کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت:این طرح های تحقیقاتی در زمینه های مختلف از جمله پزشکی تولید مثل، جنین شناسی، ناباروری زنان و مردان و ژنتیک تولید مثل است.
دکتر حمیدرضا گورابی، به بیشترین طرح های تحقیقاتی از کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: بیشترین طرح های تحقیقاتی از آمریکا (۲۸)، چین (۲۲)، هند(۱۶)، ایتالیا (۱۴)، آلمان(۱۱) و ژاپن(۱۰) به شانزدهمین جشنواره رویان ارسال شده است.
رییس شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقات رویان اظهار کرد: پنج طرح بین المللی و ۲ طرح ملی به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب می شوند.
دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل نیز گفت: استفاده از آخرین متدهای درمان ناباروری، به روز رسانی روش های درمانی بیماران با پاسخ ضعیف تخمدانی، کاربردهای نوین شبیه سازی در انسان و حیوان سقط های مکرر، تازه های مربوط به علت شناسی، تشخیص و درمان یافته های جدید مولکولی در سقط های مکرر خود به خودی از جمله محورهای این گنگره است.
دکتر فرید دادخواه، بررسی تاثیر آرام سازی بر اضطراب زنان نابارورتحت درمان با روش های کمک باروری، تدوین و اعتبار سنجی پرسش نامه نگرش سنجی پیرامون اهدای تخمک و روش های جدید حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان را از دیگر محورهای این کنگره بین المللی برشمرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد مقالات این کنگره خارجی هستند گفت:کشورهایی مانند آمریکا، چین، انگلیس،استرالیا، ژاپن، کانادا ومصر مقالاتی را به این کنگره ارسال کردند.
دادخواه برگزاری کارگاه های آموزشی را از جمله برنامه های جنبی این همایش اعلام و گفت: کارگاه آموزشی کشت جنین جوجه، کشت PGC جنین جوجه و پیش کنگره حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان برگزار شده و دو گارگاه آموزشی سونوگرافی کالرداپلر در ارزیابی ناباروری مردان و مراقبت پریناتال در روش های کمک باروری فردا ( ۱۲ شهریور ) برگزار می شود.
همچنین دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی گفت: تکوین عصب و سلول های شبکیه، زیست شناسی پانکراس و دیابت، مهندسی بافت، پرتوانی و سرطان از مهمترین محورهای این کنگره است.
دکتر یاسر تهمتنی به تعداد مقالات ارسالی به این کنگره اشاره کرد و گفت: از ۵۱۵ مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره های بین المللی ۲۰۰ اثر علمی مرتبط با یازدهمین کنگره سلول های بنیادی است.
وی اظهار کرد: از مجموعه مقالات دریافتی، ۷ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۴ مقاله نیز به صورت پوستر در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
تهمتنی، جداسازی و تخلیص سلول های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف: مغز استخوان، پالپ داندان و بافت چربی را از جمله برنامه های جنبی این کنگره اعلام کرد و گفت: این کارگاه آموزشی ۹ شهریورماه برگزار شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi