پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:09:01 - یکشنبه 23 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سکونت افاغنه غیرقانونی در جنوب کرمان دلیل شیوع بیماریهای عفونی و مسری است/ واکسیناسیون در سطح وسیع انجام گرفته و بیماری سرخک کنترل شده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: سکونت افاغنه غیرقانونی در جنوب کرمان دلیل شیوع بیماریهای عفونی و مسری است.

محمدرضا محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با شیوع بیماری سرخک در جنوب کرمان گفت: در جنوب کرمان بدلیل سکونت افاغنه غیر قانونی بیماری سرخک شیوع  پیدا کرده زیرا دسترسی به این افراد برای ارائه خدمات بهداشتی مشکل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به گریز افاغنه از خدمات بهداشتی افزود: یکسری بیماری عفونی و بیماری های مسری در بین این افراد شایع است که بدلیل عدم انجام واکسیناسیون بر روی این افراد این بیماری ها در مناطق جنوب کرمان شیوع پیدا می کنند.

وی ادامه داد: بیماری سرخک کنترل شده و شدت روزهای قبل از سال را ندارد طبیعتا چون این افراد سکونت غیرقانونی دارند ما نمی توانیم به همه آنها دسترسی داشته و واکسیناسیون را بطور کامل اجرا کنیم پس موارد محدودی از این بیماری وجود داشته که بستری شدند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند و مرگ و میر و عارضه خاصی در اثر این بیماری نداشتیم.

محمدرضا محمدی در خصوص رفع نگرانی های ساکنین مناطق جنوب کرمان خاطر نشان کرد: بدلیل اینکه همه ایرانی ها واکسن سرخک را دریافت کرده بودند نیازی به واکسیناسیون نبوده ولی بخاطر حساسیت مردم واکسیناسیون در سطح وسیعی انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با بیماری کرونا اظهار داشت: یک مورد مبتلا به بیماری کرونا در اسفند ماه ۹۳ در بین حجاج وجود داشت که متاسفانه بدلیل مراجعه دیر هنگام با وجود مراقبت های پزشکی منجر به فوت شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi